بلاگ, دسته‌بندی نشده, معرفی مقاصد گردشگری, مقاصد گردشگری خارجی, مقالات

مناطق گردشگری گرجستان

مناطق گردشگری گرجستان

گرجستان کشوری است که از دو طرف توسط دریای سیاه و دریای خزر احاطه        شده است.         

 و دو سوم این کشور از مناطق کوهستانی پوشانده شده است و به دلیل دوران

تاریخی وسیع و غنی این کشور دارای مکان ها و آثار تاریخی زیبا و 
شگفت
  
 انگیز است.                                                                                      

           
 پایتخت کشور گرجستان با آب گرم
  و آب وهوای چهار فصل و طبیعت بکر و
 زیبای شهر تفلیس بهترین فرصت و زمان 
برای لذت بردن و تفریح را برای شما گردشگران و مسافران کشور گرجستان فراهم می کند.                              


 مردم کشور گرجستان بسیار خون گرم و مهمان نواز هستند و دارای فرهنگی
 غنی از ترکیب فرهنگ های کشورهای روسیه و ایران و آذربایجان می باشد.

 همچنین مردم گرجستان به زبان گرجی صحبت می کنند و در کل باید بگوییم   که گرجستان از آن دسته کشورهای است که هر گردشگری باید آن را تجربه
 کند و همچنین کشور گرجستان به دلیل دارا بودن جاذبه های تاریخی و
 طبیعی و جاذبه های شهری مانند مراکز خرید و پارک های آبی هیجان انگیز
 توانسته هرساله گردشگران فراوانی را به خود جذب کند.


 جاذبه های گردشگری کشور گرجستان

 قلعه ناریکالا


 قلعه ناریکالا، قلعه است زیبا و شگفت انگیز از قرن چهارم که توسط پارس ها و به سبک
 ارگ های ایرانی بر روی تپه های سنگی شهر تفلیس ساخته و بنا شده است. همچنین این   قلعه نیز همانند سایر قلعه ها در زمان خود برای محافظت از شهر ساخته شده است و   تفاوت عمده این قلعه با قلعه های دیگر کشور گرجستان این است که این قلعه یکی از   قلعه های اصلی این کشور به حساب می آید.


 امروزه این قلعه در بین دو مکان زیبا و با شکوه حمام گوگرد و باغ گیاه   شناسی قدیمی قرار دارد.

 بلوار باتومی

 بلوار باتومی توسط یک باغبان آلمانی و به دستور فرماندار شهر در سال 1881   در کنار ساحل دریای سیاه ساخته شده است و همچنین در ساخت این بلوار   علاوه بر استفاده از انواع مختلف پوشش های گیاهی از مجسمه های مدرن و
 نیمکت ها و فواره ها نیز استفاده شده است و این بلوار دارای دو قسمت   جدید و قدیم به طول هفت کیلومتر است.

 این بلوار به دلیل قرار گرفتن در ساحل دریای سیاه می تواند فضایی سرشار از   لذت و هیجان برای شما گردشگران و مسافران عزیز را فراهم کند.

 بلوار باتومی در قسمت شمال شرقی برای گردشگران خود این امکان را فراهم   کرده است تا برای سرگرمی و تفریح از دوچرخه های کرایه ای و چرخ و فلکی   شگفت انگیز و هیجان آور نهایت لذت را ببرند و در بخش جنوبی به تماشای   دریاچه مصنوعی و فواره های رقصان با سیستم نور پردازی خیره کننده   بپردازند.

بلوار باتومی

پارک دلفین ها

پارک دلفین ها در سال 1975 میلادی در خیابان روستا ولی تاسیس شد. این پارک دارای چهار سالن نمایش با ظرفیت هفتصد نفر است. این دلفیناریوم از مرکزهای تفریحی و مهیجی است که توانسته تمامی گردشگران اعم از بزرگسال و کودک را به خود جذب کند. همچنین دلفیناریوم برای شما مسافران و گردشگران عزیز این امکان را فراهم می کند تا علاوه بر این که از رقص، بازی با توپ، پرش از حلقه و ایستادن روی دم دلفین ها لذت می برید می توانید در صورت تمایل با دلفین ها شنا کنید و از نزدیک آن ها را لمس کنید. 

آشنایی با کشور تایلند بیشتر بخوانید: تایلند سرزمین زیبایی ها

چند مطلب جالب درباره ارمنستان بیشتر بخوانید: چند مطلب جالب درباره ارمنستان

پارک دلفین ها

برج الفبا

 برج الفبا به صورت مارپیچ و از جنس آلمینیوم در سال 2012 میلادی در   ارتفاع 130 متری در شمال شرقی بلوار باتومی ساخته شده است. برج الفبا با   هدف جذب توریست ها و گردشگران و ایجاد مکانی برای مشاهده نمای 360 درجه ساخته شده است.

برج الفبا

کلیسای جامع مادر مقدس

کلیسای جامع مادر مقدس در بین سال های 1898 الی 1903 میلادی به عنوان یک کلیسای کاتولیک رومی ساخته شده است ولی اغلب آن را به عنوان یک کلیسای ارتدوکس می شناسند و همچنین این کلیسا با شیشه های رنگی و سقف های دارای گنبد و طرحی منحصر به فرد و زیبا و برگرفته شده از سبک معماری گوتیک فرانسه در خیابان باراتاشویلی خود نمایی می کند. در واقع می توان گفت این کلیسا جز زیباترین کلیساهای گرجستان است که می تواند مکانی دیدنی و جذاب برای شما گردشگران باشد و همچنین این کلیسا دارای دو برج دو قلو است که در بدو ورود می توان مجسمه های پیامبران را مشاهده کرد و در درون این کلیسا تعدادی نقاشی زیبا و منحصر به فرد دیواری خودنمایی می کند.

کلیسای مادر مقدس

تندیس کارتلیس

تندیس کارتلیس یا مادر گرجستان در سال 1958 میلادی به مناسب هزار و پانصد سالگی شهر تفلیس در کشور گرجستان به طول بیست متر و از جنس آلمینیوم در اطراف شهر تفلیس و بر بلندی های آن بر روی تپه ها سولولاکی ساخته شده است.

این تندیس آلمینیومی که از هر نقطه از شهر تفلیس قابل مشاهده است. زنی است با یک شمشیر و یک کاسه یا جام شراب جام شراب برای پذیرایی از کسانی که با دوستی وارد این شهر می شوند و شمشیر نشانه خشم برای کسانی که با دشمنی وارد این شهر می شوند.

تندیس کارتلیس

حمام های سولفور یا گوگردی

حمام های سولفور یا گوگردی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کشور گرجستان است. این حمام یکی از حمام های می باشد که دارای آب های گرم گوگردی است و مستقیما از چشمه های آب گرم شهر تفلیس تامین می شود. این حمام ها برای درمان بسیاری از بیماری ها و تمدد اعصاب بسیار کارساز و عالی است. در ضمن استفاده از این حمام ها دارای هزینه می باشد و نوشیدنی های مختلف نیز به قیمت معمول در این حمام ها عرضه می شود.

حمام های سولفور

پیست اسکی گودائوری

در دامنه های جنوبی کوه های قفقاز در شمال شرقی کشور گرجستان پست اسکی گودائوری به طول شانزده کیلومتر وجود دارد که یکی از پیست های اسکی با کیفیت عالی و بی نظیر کشور گرجستان می باشد.

در گودائوری سه مسیر اسکی رانی در نظر گرفته شده است که البته برای راحتی گردشگران و مسافران دارای چند کلبه اقامتی و چندین مهد کودک و رستوران در نظر گرفته شده است.

پیست اسکی گودائوری

شهر سنگی اوپلیستیخه

شهر سنگی اوپلیستیخه از تراشیده شدن صخره ها ایجاد شده است و بروی یک صخره بلند در ساحل غربی رودخانه متکواری قرار دارد و به معنای معبد خدایان است.

این شهر بزرگترین شهر سنگی در جهان است و در ضمن این شهر از قدیمی ترین آمفی تئاترها، سدها و رودخانه ها، کلیسا و معابد، زندان و سیاه چاله ها تشکیل شده است. شهر سنگی اوپلیستیخه به سه بخش شمالی و جنوبی و میانی تقسیم می شود که بخش میانی بزرگتر و وسیع تر می باشد و دارای صخره تراشی های زیبایی است که از طریق یک تونل به قسمت جنوبی متصل می شود.

شهر سنگی گرجستان

کلیسای ترینیتی

گرگتی

 کلیسا ترینیتی گرگتی یکی از عجب ترین جاذبه های تاریخی کشور گرجستان   به شمار می رود. این کلیسا در میان کوه های قفقاز و کوهستان های شمال   شرقی گرجستان قرار دارد. به همین دلیل برای دیدن این کلیسا باید یک   ساعت کوه پیمایی کنید.
 البته این مسیر با دیدن مناظر زیبا و بکر و طبیعت وسیع بالای کوه دلچسب و

 لذت بخش خواهد بود در ضمن مسیر رفتن این کلیسا به صورت مارپیچ است
 که زیبایی آن را چندین برابر کرده است.

کلیسای ترینیتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *