بلاگ, دسته‌بندی نشده, معرفی مقاصد گردشگری, مقاصد گردشگری خارجی, مقالات

سفری ارزان به گرجستان

سفری ارزان به گرجستان

سفر کردن با بهترین قیمت همیشه یکی از مهم ترین موضوعاتی بوده که مردم به ویژه کسانی که قصد  سفر دارند به آن فکر میکنن ، در این مقاله به سفری ارزان به گرجستان می پردازیم.

گرجستان کشوری که به راحتی و تنها با در دست داشتن یک پاسپورت می توان به این کشور زیبا سفر کرد. این کشور که در میان رشته کوه های قفقاز و دریای سیاه واقع شده است.

اقلیمی مرطوب و نیمه گرمسیری که از این رو توانسته از تابستان های بسیار گرم و زمستان های به نسبت سردی برخوردار شود و البته گفتنی است که به دلیل همین آب و هوا و همچنین نزدیکی به کشور عزیزمان ایران و عدم دریافت ویزا برای عبور از مرزهایش توانسته در بین هموطنان علاقمند به سفر به یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها تبدیل شود.

آسمان کشور گرجستان در بیشتر ایام سال ابری و در حال بارندگی است و این امر به این معناست که گردگشران با کشوری فوق العاده خوش آب و هوا ومناسب رو به رو هستند که در شهرهای مختلف آن میتوانند هر چهار فصل را مشاهده کنند و البته این امر امکان سفر در هر لحظه و زمان به این کشور را نیز فراهم می کند و گردشگران با خیالی آسوده و راحت می توانند به این کشور سفر کنند و اما در این میان سفر ارزان برای اغلب گردشگران می توانند به مراتب مهم تر از سایر موارد ذکر شده باشد پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید سفری ارزان در کشور گرجستان را تجربه کنید با تخت کوروش ایرانیان همراه ما باشید.

وسایل حمل و نقل ارزان در سفری ارزان به گرجستان :

گرجستان نیز مانند سایر مقصد های گردشگری دیگر توانسته از بهترین و با کیفیت ترین و در عین حال متنوع ترین سیستم حمل و نقل عمومی برخوردار شود که قطعا هر کدام از آن ها معایب و محاسنی دارند که می تواند برای سفر شما بسیار مهم و ضروری به نظر به رسد.

مترو

 جالب است بدانید گرجستان از دو خط مترو که 21 ایستگاه هم دارد برخوردار می باشد که البته با توجه به این امر گشت و گذار و رفت و آمد در این کشور
می تواند بسیار کار سهل و آسانی باشد چرا که به راحتی افراد می توانند از هر نقطه این کشور زیبا دیدن کنند و از تماشای جاذبه های بی نظیر و منحصر به فرد این سرزمین نهایت لذت را ببرند و ضمنا خوب است بدانید که مترو در گرجستان از ساعت 6 صبح تا نیمه های شب فعال است و افراد می توانند تنها با خرید کارت مترو که نیم لار می باشد از این وسیله برای انتقال به مقصد مورد نظرشان استفاده کنند.

اتوبوس

 یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی ارزان و مقرون به صرفه گرجستان اتوبوس است ، گردشگران در این کشور زیبا می توانند به راحتی در هر نقطه ای از اتوبوس استفاده کنند چرا که در این کشور ایستگاه های اتوبوس بی شماری وجود دارد و البته لیست اتوبوس ها به دو زبان گرجی و انگلیسی در تمامی

ایستگاه ها قابل مشاهده می باشد و همچنین گردشگران برای استفاده از این وسیله می بایست نیم  لار پرداخت کنند که این هزینه با بلیط الکترونیک گرجستان نیز قابل پرداخت می باشد.

مینی بوس

استفاده از مینی بوس ها نیز یکی دیگر از وسایل حمل و نقل ارزان در گرجستان است که می تواند افراد را به سمت یک سفر ارزان و کم هزینه هدایت کند ، گردشگران برای استفاده ازاین وسیله می بایست ۰.۴ لاری گرجستان پرداخت کنند و همچنین جالب است بدانید که این مینی بوس ها در هر زمان و مکانی که شما بخواهید می ایستند و به ایستگاه توجهی ندارند.

تاکسی

 بر خلاف مترو که سفر با آن بسیار ارزان و مقرون به صرفه است تاکسی های گرجستان گران هستند که اصلا برای یک سفر ارزان توصیه نمی شوند چرا که
افراد برای ورود به تاکسی باید 3 لار پرداخت نمایند و به ازای هر یک کیلومتر مسیر طی شده نیم لار دیگر نیز پرداخت کنند و البته توجه داشته باشید که اگر تاکسی
انتخاب شده تاکسی متر نداشته باشد می بایست ابتدا در مورد مبلغ به توافق برسید و بعد مسیر را با آن تاکسی طی کنید چرا که در غیر این صورت می تواند هزینه سفر شما به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

رستوران های ارزان در سفری ارزان به گرجستان

گرجستان:

از جمله موارد مهم که در صورت کنترل آن می توان هزینه سفر را به شدت کاهش داد خرید غذا از رستوران های گرجستان است ، در واقع در گرجستان گردشگران می توانند از طیف وسیعی از رستوران ها بهره ببرند پس اگر مایل به تجربه یک سفر ارزان هستید می توانید از رستوران های ارزان و با کیفیتی که در متن زیر به آن ها اشاره شده است استفاده کنید.

رستوران شخارا

این رستوران علاوه بر این که توانسته غذاهای شرقی و اروپای بسیار خوش طعم و عالی را تنها با پرداخت 5 لار به گردشگران و مشتریان خود ارائه دهد توانسته به افراد در دست یابی به یک سفر ارزان و کم هزینه نیز بسیار کمک کند ، پس برای سرو غذا در این رستوران تنها کافی است به خیایان روستاولی 38 بروید و از غذاهای عالی در کنار محیطی مناسب و کارکنانی گرم و صمیمی برخوردار شوید.

آشنایی با کشور تایلند بیشتر بخوانید: تایلند سرزمین زیبایی ها

چند مطلب جالب درباره ارمنستان بیشتر بخوانید: چند مطلب جالب درباره ارمنستان

رستوران ماچاخلا 2

یکی از رستوران های ارزان اما با کیفیت کشور گرجستان که گردشگران در آن می توانند انواع غذاهای اروپایی و شرقی بسیار خوش طعم را تجربه کنند رستوران ماچاخلا 2 نام دارد ، این رستوران که در خیابان کوستاوا 77 تفلیس قرار دارد می تواند بهترین غذاهای محلی و بین المللی را با ارزان ترین حالت ممکنه به شما ارائه دهد و همچنین گردشگران می توانند در این رستوران علاوه بر غذای عالی از فضا و محیطی بسیار زیبا و جذاب نیز بهره مند شوند.

رستوران ولیامینو

در میدان آزادی شهر تفلیس رستورانی بسیار زیبا و ارزان به نام رستوران ولیامینو وجود دارد. همچنین گردشگران در این رستوران می توانند علاوه بر غذا از رفتار
بسیار صمیمانه کارکنان و محیط زیبا و جذاب نیز بهره مند شوند.

رستوران هیلتاپ

یکی دیگر از رستوران های گرجستان که توانسته گردشگران را به سمت یک سفر ارزان و در عین حال با کیفیت هدایت کند رستوران هیلتاپ نام دارد ، این رستوران که در شهر زیبا و چشم نواز تفلیس بر بلندای یک تپه قرار گرفته است این امکان را برای مشتریان خود فراهم می کند تا علاوه بر غذای عالی از بهترین منظره نیز برخوردار شوند.

مراکز خرید سفری ارزان به گرجستان:

خرید و گشت و گذار در میان مراکز خرید و یا بازارهای این سرزمین خود به تنهای می تواند به یکی از جاذبه های گردشگری کشور گرجستان تبدیل شود ، پس به طور قطع اطلاع از ارزان ترین و بهترین مراکز خرید و یا بازارهای گرجستان می تواند افراد را به سمت یک سفر ارزان و مقرون به صرفه سوق دهد ، از جمله این مراکز خرید می توان به موارد زیر اشاره نمود.

مرکز خرید ایست پوینت

یکی از مراکز خرید کشور گرجستان که می تواند به تمامی نیازها و خواسته های افراد پاسخ مناسب دهد به طور قطع مرکز خرید ایست پوینت خواهد بود ، این مرکز خرید که در شهر زیبای تفلیس قرار دارد می تواند علاوه بر گزینه های خرید متنوع گزینه های تفریحی بی شماری نیز در اختیار گردشگران و علاقه مندان قرار دهد و اگر شما هم علاقه مند به یک خرید ارزان و مقرون به صرفه هستید می توانید به این مرکز خرید مراجعه کنید.

بازار درای بریج

بازاردرای بریج هر آنچه که شما بخواهید از سوغاتی ، صنایع دستی ، جواهرات ، ظروف شیشه ای و نقره ای را می تواند در اختیار شما قرار دهد و همچنین می تواند شما را یک قدم به سمت سفر ارزان نزدیک نماید.

خیابان پکینی

یکی دیگر از مکان هایی که می تواند به شما در یک خرید ارزان و مقرون به صرفه کمک کند خیابان پکینی است ، گردشگران و توریست ها در این خیابان می توانند از مغازه ها و فروشگاه های بی شماری که در دو طرف خیابان قرار دارند به راحتی برای یک خرید کم هزینه استفاده کنند و همچنین خوب است بدانید که در این خیابان افراد می توانند از انواع برندهای معروف نیز بهره مند شوند.

بازار میدان

درست در قلب شهر تفلیس و در نزدیکی میدان این شهر بازاری به همین اسم به نام بازار میدان وجود دارد و همچنین جالب است بدانید که این بازار همانند یک تونل است و شما را به زیر شهر تفلیس می کشاند و البته گردشگران و توریست ها در آن می توانند هر آنچه که نیاز دارند از جمله صنایع دستی ، ادویه ، سس ها بومی و محلی و یا حتی کارت پستال را نیز تهیه کنند و از یک خرید جذاب و کم هزینه نهایت لذت را ببرند.

هتل های ارزان گرجستان

در گرجستان انتخاب هتل یکی از کارهای سخت و دشوار است که بسیاری از افراد را با مشکل روبرو می کند چرا که تعداد هتل های ارزان و در عین حال مناسب گرجستان بسیار اندک و کم است و البته از جمله هتل های ارزان گرجستان می توان به موارد زیر اشاره نمود.

هتل پانوراما

هتل پانوراما یکی از جمله هتل های است که می تواند در دست یابی شما به یک سفر ارزان و در عین حال با کیفیت بسیار موثر باشد ، این هتل دو ستاره تنها با دریافت چهل لاری به ازای هر شب می تواند خدمات و امکاناتی از جمله تلویزیون ، یخچال ، بالکن و حمام اختصاصی ، سرویس فرودگاهی و خدمات کامل اتاق را به گردشگران و مشتریان خود ارائه دهد.

هتل الکساندریا

گردشگران با پرداخت 45 لار در هر شب می توانند از خدمات این هتل که شامل خدمات کامل اتاق ، تهویه هوای مطبوع ، وای فای رایگان و پارکینگ رایگان می شود نهایت بهره را ببرند.

هتل الد ویلا متخی

یکی دیگر از هتل های کشور گرجستان که توانسته با قیمت مناسب خود به یکی از هتل های ارزان این کشور تبدیل شود هتل الد ویلا متخی نام دارد ، این هتل دو ستاره با دریافت بیست لار به مشتریان خود امکاناتی از قبیل وایفای رایگان ، تلویزیون و کتری برقی اختصاصی ، پارکینگ رایگان و تهویه هوای مناسب را ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *