دسته‌بندی نشده, معرفی مقاصد گردشگری, مقاصد گردشگری خارجی, مقالات

آشنایی با کشور گرجستان

آشنایی با کشور گرجستان

کشور گرجستان یکی از کشورهایی است که در هردو قاره اروپا و آسیا قرار داشته است. یکی از اهداف مقامات سیاسی کشور گرجستان به پایتختی شهر تفلیس عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو است.

کشور گرجستان عضو ناظر در اتحادیه اروپا و سازمان ناتو است. مردم بومی در کشور گرجستان دین مسیحی ارتدکس را دارند و پیرو کلیسای ارتدکس گرجی هستند.

دیرینگی زندگی بشریت در کشور گرجستان به یک میلیون و هشتصد هزار سال پیش می رسد. که گروهی از انسان های نخستین موسوم به انسان گرجی در آن می زیسته اند.

مردمان گرجی به زبان گرجی کارتولی صحبت می کنند که زبان رسمی کشور گرجستان می باشد. الفبای گرجی نوشته می شود که یکی از چهارده الفبای موجود در جهان می باشد. واحد پول کشور گرجستان نیز لاری گرجستان است.

چند مطلب جالب درباره ارمنستان بیشتر بخوانید: چند مطلب جالب درباره ارمنستان

آب و هوای کشور ارمنستان بیشتر بخوانید: آب و هوای کشور ارمنستان

گرجستان در زمان باستان با نام ایبریا شناخته می شده است. امروزه در اکثر زبان ها با اشکال گوناگون واژه یونانی گِئُرْگیا به معنای کشاورزی شناخته می شود.

از زمان بنیان پادشاهی گرجستان باستان یا همان ایبریا توسط پارناواز یکم در سده چهارم پیش از میلاد تا زمان حمله مغول در سده سیزده میلادی دوره صلح و آرامش در تاریخ گرجستان است.

از حمله مغول به بعد گرجستان تاریخی پر فراز و نشیب را با ایستادگی در برابر حملات ایرانیان، عثمانی ها و روس ها سپری کرده است که آخرین مورد آن حمله روسیه به گرجستان در سال 2008 میلادی بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *