گرجستان

آشنایی با شهر تفلیس

آشنایی با شهر تفلیس

آشنایی با شهر تفلیس پایتخت کشور گرجستان

در معرفی شهر تفلیس باید بگوییم که تفلیس در قسمت مرکزی شرق کشور گرجستان واقع شده است و بزرگترین شهر در کشور گرجستان اسن که جمعیتی حدود یک و نیم میلیون نفر را در خود جای داده است و این شهر باستانی زیبا در دو طرف رودخانه مکتوری قرار گرفته است و از سه طرف به وسیله کوه های اطرافش احاطه شده است که بر طبق یک افسانه قدیمی گرجی گفته می شود که این شهر در اواسط قرن میلادی توسط پادشاه واختانگ ساخته شده است.

چرا که او در حال شکار قرقاول بوده که پس از شلیک به آن این پرنده به داخل آبی گرم که حاوی گوگرد فراوان بود افتاده و به تدریج می سوزد که نام گذاری این شهر با توجه به چشمه های آب گرم گوگردی که در آن وجود دارند بی تاثیر نیست. تفلیس امروزه به عنوان یک شهر محبوب بین المللی شناخته شده است که سالانه میلیون ها گردشگر و مسافر را به سمت خود می کشاند و گوناگونی فرهنگی نیز در آن بسیار دیده می شود.

به طوری که اقوام مختلفی مانند آذربایجانی ها، ارمنی ها و روس ها نیز در این شهر زندگی می کنند و به عنوان مرکز اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور گرجستان شناخته می شود که مکان های تفریحی و گردشگری بسیار جذابی را به مهمانان و مسافران را به خود ارائه می کند. در شهر تفلیس می توانید به وضوح آثار معماری بسیار چشم نواز سبک نئو کلاسیک و قرون وسطی را مشاهده کرده که آن را تبدیل به یک شهر تاریخی کرده است. همچنین می توانید از قدم زدن در خیابان های باریک و قدیمی و در کنار آن خیابان های مدرن و جدید لذت ببرید که یکی از مشهورترن این خیابان ها، خیابان روستاولی است که به میدان آزادی این شهر ختم می شود که نام آن برگفته از شاعر معروف گرجی است.

زیبا ترین مکان ها در تفلیس بیشتر بخوانید: زیبا ترین مکان ها در شهر تفلیس

پیست اسکی گودائوری گرجستان بیشتر بخوانید: تفریحات زمستانی در پیست اسکی گودائوری گرجستان 2024

همان طور که گفته شد شهر تفلیس دارای معماری قدیمی و ارزشمندی است کلیساهای بزرگ، قلعه ها و معابد مشهوری را شامل می شود که از مهمترین آن ها می توان از کلیسای اسمیندا سامبا و کلیسای جامع سنت جرج نام برد.

آب و هوای شهر تفلیس

آب و هوای شهر تفلیس معمولا مطلوب است به طوری که به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی کوهستان می توانید آب و هوایی بسیار پاکیزه و مطبوع باشید و دمای حدود بیست و پنج درجه سانتیگراد را در کم ترین حد دما تجربه کرده و در سردترین دما انتظار دمای ده درجه سانتیگراد را از این شهر داشته باشید.

خلاصه شهر تفلیس شهری نیست که در آن حوصله تان سربرود و منتظر آن باشید که ببینید کدام تفریح را باید در چه زمانی و چگونه انجام بدهید چرا که مواردی که نام برده شد تنها بخشی از صدها جاذبه و اطلاعات مورد نیاز این شهر بود پس نگران نباشید و دست به کار شوید تا بتوانید زودتر از این شهر باستانی و همچنین مدرن دیدن کرده و از تمامی جاذبه های گردگشری سنتی و مدرن آن نهایت لذت را ببرید.

1 دیدگاه در “آشنایی با شهر تفلیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *