بلاگ, گرجستان

پرطرفدار ترین فستیوال های گرجستان

فستیوال های گرجستان

فستیوال های گرجستان

آداب و رسوم منحصر به فرد و ویژه کشور گرجستان سبب شده تا مردم این سرزمین از هر موقعیت و زمانی برای تفریح و برپایی جشن استفاده نمایند. از همین رو در روزهای متفاوتی از سال گردشگران و مسافرین می توانند شاهد برگزاری فستیوال ها و جشن های بسیار شاد و پر جنب و جوش در این سرزمین باشند. این فستیوال ها که اغلب با موسیقی و رقص و پایکوبی همراه است سبب شده تا افراد زیادی از اقصی نقاط جهان به سمت کشور گرجستان روانه شوند و اوقات لذت بخشی را در این فستیوال ها سپری نمایند. همچنین گفتنی است در تمامی این فستیوال ها که خود به عنوان زیباترین جاذبه گردشگری گرجستان به شما می آید غذاها و نوشیدنی های خوش طعم و لذیذ گرجی در اختیار افراد قرار می گیرد.

سازمان یونسکو در سال 2011 میلادی سی آوریل را به عنوان روز جهانی جاز اعلام کرد.

 جشن روز تفلیس

هر ساله کشور گرجستان مردم زیادی را در ماه اکتبر هر سال از سراسر جهان به این فستیوال دعوا می کند. جشن بزرگداشت تفلیس یا لیسوبا که برای اولین بار در 28 اکتبر 1979 میلادی برگزار شد امروزه به عنوان یکی از سنت ها و آداب وسوم مردم کشور گرجستان به شمار می رود و البته ناگفته نماند که این جشن زیبا در کشورهای چون روسیه و اروپای شرقی نیز برگزار می شود.

فستیوال پنیر

یکی از خوش طعم ترین فستیوال های کشور گرجستان فستیوال سنتی پنیر نام دارد. این جشن خوش طعم هر ساله در بیست و چهارم جولای مصادف با دوم مرداد ماه در شهر متسختا برگزار می شود که یک فستیوال جهانی می باشد که علاوه بر گردشگران آشپزان زیادی را نیز به سمت خود می کشاند و همچنین جالب است بدانید که این فستیوال در سال های نخستین خود تنها شاهد حضور شرکت کنندگان گرجستانی بوده است.

آشنایی با کشور تایلند بیشتر بخوانید: تایلند سرزمین زیبایی ها

چند مطلب جالب درباره ارمنستان بیشتر بخوانید: چند مطلب جالب درباره ارمنستان

جشنواره رنگ

جشن رنگ یا جشن هولی را می توان در کشور رنگارنگ گرجستان نیز تجربه کرد و از لحظان شاد آن نهایت لذت را ببرید. جشن رنگ یک جشن بسیار معروفی است که در واقع در آن افراد شروع فصل بهار و چند رنگ شدن طبیعت را بهانه ای برای رقص و پایکوبی خود قرار می دهند. همچنین این جشن که در پایتخت کشور  گرجستان یعنی شهر تفلیس برگزار می شود.

فستیوال جاز

در سال 2011 میلادی سازمان یونسکو سی آوریل را به عنوان روز جهانی و بین المللی جاز اعلام کرد و از آن زمان تا به اکنون این روز که به سرپرسیتی هربی هنکاف سفیر یونسکو پیانیست ها و خوانندگان معروف جاز برگزار می شود در بسیاری از کشورها و با کنسرت های مختلف جشن گرفته می شود. فستیوال جاز

جشن نوروز

کشور گرجستان به سبب پذیرش دین زرتشت قبل از دین مسیحیت دارای سنت هایی شبیه مردم ایران و آذربایجان هستند. از جمله این سنت ها می توان به جشن نوروز اشاره کرد و همچنین کشور گرجستان نیز همانند ما ایرانیان روز اول فروردین ماه را جز تعطیلات رسمی خود اعلام نموده و در آن روز تمام آیین های نوروزی و سنتی خود را به طور تمام و کمال اجرا می کند.

فستیوال جم فست

زیباترین فستیوال کشور گرجستان که در فاصله صد و چهل کیلومتری از شهر باتومی در یک منطقه بسیار زیبا ساحلی به نام آناکلیا در چهار شبانه روز برگزار می شود. فستیوال جم فست از تاریخ هجده الی بیست و یک مرداد ماه سبب می شود که بهترین دی جی های سراسر جهان به سمت این منطقه ساحلی زیبا روانه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *