گرجستان, بلاگ

زیبا ترین مکان ها در شهر تفلیس

زیبا ترین مکان ها در تفلیس

آشنایی و معرفی مکان های زیبای شهر تفلیس ( مناطق گردشگری تفلیس )

مناطق گردشگری تفلیس ، شهر زیبا و تاریخی تفلیس که به عنوان پایتخت کشور گرجستان نیز انتخاب شده است از جمله شهرهای مهم در صنعت گردشگر گرجستان به شمار می رود و هر ساله با ویژگی های منحصر به فرد خود و جاذبه های تاریخی و تفریحی فراوان توانسته نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند و آن ها را برای تجربه فوق العاده جذاب به سمت خود بکشاند. شهر تفلیس که خود یکی از جاذبه ها و مناطق گردشگری در کشور گرجستان به حساب می آید توانسته در دل خود هزاران هزار مکان تفریحی و آثار تاریخی و باستانی را جای دهد و البته گفتنی است که به سبب همین امر گردشگران می توانند در این شهر انتخاب های تفریحی بسیاری
در روبروی خود مشاهده کنند.

در واقع می توان گفت این شهر با جاذبه های بی نظیر و بی شمار رستوران ها و کافه های سنتی و مدرن بازارهای محلی و یا مراکز خرید لوکس و بسیار مجلل پارک ها و آکواریوم ها و طبیعت بی نظیر و بی مانند خود توانسته هر بیننده ای را به حیرت و تعجب وا دارد و به یکی از شهرهای محبوب و پرطرفدار در بین تمامی گردشگران از اقصی نقاط جهان تبدیل کند.

جاذبه های گردشگری شهر تفلیس ( جاهای دیدنی گرجستان )

در گرجستان افراد با جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری روبه رو خواهند شد که به طور قطع نه تنها بازدید از آن ها خالی از لطف نخواهد بود بلکه می تواند گردشگران و توریست ها و مسافران به سمت یک سفر عالی و بی عیب و نقص در کشور گرجستان هدایت کند. در واقع به جرات می توان گفت این شهر به قدری جذاب و دیدنی اس که می تواند هر گردشگر و بیننده ای را مسحور خود کند.

حمام گوگردی

گردشگران و توریست ها با ورود به بخش قدیمی شهر تفلیس به یک بخش کوچک شهر به نام آبانتوبانی می رسند که در آن تا چشم کار می کند حمام گوگردی یا حمام سولفور وجود دارد. این حمام ها که آب آن ها از چشمه های آب گرم حاوی گوگرد سرچشمه می گیرد توانسته اند به یکی از جاذبه های محبوب و پرطرفدار شهر تفلیس تبدل شوند.

باغ گیاه شناسی بوتانیکال

یکی از جاذبه های جذاب و خیره کننده که توانسته نظر بسیاری از افراد به خود جلب کند باغ گیاه شناسی گرجستان است و البته خوب است بدانید که این تنها باغ گیاه شناسی در کشور گرجستان نیست و افراد می توانند بعد از ورود به شهر باتومی نیز از تماشای باغ گیاه شناسی بسیار چشم نواز و زیبا آن نهایت لذت را ببرند.

باغ گیاه شناسی شهر تفلیس که از آن به عنوان پارک ملی بوتانیکال نیز نام برده می شود در بخش جنوبی شهر تاریخی تفلیس به راحتی قابل مشاهده می باشد.

کلیسای کاشوتی

به طور قطع یکی از مکان های که می توان در آن به راحتی نسبت به فرهنگ و آداب و رسوم مردم کشور گرجستان شناخت پیدا کرد آثار تاریخی این کشور به خصوص کلیساهای آن است و البته کلیسای کاشوتی نیز توانسته به یکی از بهترین مکان برای شناخت مردم کشور گرجستان تبدیل شود.

آشنایی با کشور تایلند بیشتر بخوانید: تایلند سرزمین زیبایی ها

چند مطلب جالب درباره ارمنستان بیشتر بخوانید: چند مطلب جالب درباره ارمنستان

این کلیسا که مختص ارتودوکس های گرجی است درست در مرکز شهر تفلیس قرار گرفته است و همچنین خوب است بدانید که ساختمان این کلیسای زیبا متعلق به 1904 میلادی می باشد.

تندیس کارتلیس

تندیس کارتلیس کشور گرجستان که از آن با نام مجسمه مادر گرجستان نیز یاد می شود مجسمه ای است که در بالاترین قسمت شهر تفلیس که در واقع همین امر این امکان را فراهم کرده تا گردشگران و توریست ها در هرنقطه ای از شهر تفلیس بتوانند این مجسمه را مشاهده کنند. مجسمه مادر گرجستان که بروی دامنه های سولولاکی واقع شده است توانسته به مهم ترین و اصلی ترین نماد کشور گرجستان تبدیل شود.

رستوران های شهر تفلیس

به طور قطع یکی از جذاب ترین و بهترین بخش سفر به شهر تفلیس رستوران گردی در این شهر تاریخی و باستانی است چرا که توریست ها و گردشگران می توانند بهترین طعم ها و مزه ها را در رستوران های منحصر به فرد این شهر تاریخی تجربه کنند.

چندین رستوران معروف کشور گرجستان عبارتند از:
رستوران داینهال ، رستوران له ماریس ، رستوران انسمبل چاینیز ، رستوران وینهنستفان

مراکز خرید شهر تفلیس

بخش جذاب دیگری که در شهر زیبای تفلیس انتظار ما را می کشد گشت و گذار و بازدید از مراکز خرید این شهر زیبا می باشد. در واقع می توان گفت گردشگران
و توریست ها در این شهر می توانند از بهترین مراکز خرید کشور گرجستان بهره مند شوند که البته در ادامه به چند مورد از این مراکز خرید اشاره می کنیم که عبارتند از:

مرکز خرید مرانی ، مرکز خرید مگالین ، خیابان پکینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *