بلاگ, سایر مطالب

معرفی سوغات اصیل ترکیه

% سوغات ترکیه | سوغات ترکیه

وقتی می‌خواهیم از سفرِ ترکیه بازگردیم، تهیه سوغاتی برای عزیزان یکی از دغدغه‌هایی خواهد بود که اگر قبل از سفر در رابطه با آن اطلاعاتی کسب کرده‌باشیم، این دغدغه برای ما تبدیل به یک خاطره خوش از سفرِ ترکیه می‌شود و هنگام خرید هم بهترین انتخاب را خواهیم داشت.

بهترین سوغاتی، صنایع دستی ترکیه:

نماد چشم‌نظر

در طول سفر به ترکیه، هنگام گشت‌وگذار و خرید، حتماً نماد چشم‌زخم‌های آبی‌رنگ نظر شما را جلب خواهد کرد. چشم‌زخم آبی به اشکال مختلفی مانند زیور‌آلات، ظروف، جاکلیدی و بدلیجات در ترکیه تولید و عرضه می‌شود. همچنین می‌توانید سازه‌های دستی آن را نیز تهیه کنید و به عنوان سوغات دستی ترکیه هدیه دهید.

سوغات ترکیه

فرش دستباف

یکی از زیباترین و گران‌ترین سوغات ترکیه، فرش دستباف ترکی است. فرش‌های ترکیه به خاطر طرح‌های سنتی زیبا و کیفیت عالی، یکی از سوغاتی‌های محبوب این کشور محسوب می‌شوند. فرش‌های ترکیه را می‌توانید در اندازه‌های مختلف، از بزرگ تا کوچک تهیه کنید. اما این نکته مهم را فراموش نکنید: در هنگام خرید فرش ترکی مراقب باشید تا به جای فرش ترکی، فرش چینی نخرید! بغضی از فرش‌فروشی‌های ترکیه به جای فرش اصیل ترکیه، فرش چینی را به فروش می‌رسانند. اگر تصمیم به خرید فرش دستباف و اصیل ترکیه را دارید، قبل از خرید حتماً با نکات و تفاوت‌های فرش دستبافت و ماشینی و چینی آشنا شوید.

سوغات ترکیه

ظروف سفالی و مسی

ظروف سفالی یکی دیگر از سوغاتی‌های زیبای ترکیه است که در هر کجای این کشور پیدا می‌شود، اما شهر آوانوس در کاپادوکله به دلیل تولید این ظروف در طرح‌های بسیار زیبا شهرتی خاص دارد. هنگام خرید ظروف سفالی در برخی از مغازه‌ها می‌توانید شاهد کار سفالگران باشید و حتی خودتان پشت چرخ سفالگری بنشینید.

ظروف مسی ترکیه نیز که به کوزه‌ها و قابلمه‌هایش معروف است، جزء بهترین سوغاتی‌های ترکیه به شمار می‌رود. در ترکیه هنوز ظروف مسی با روش‌های قدیمی تولید می‌شود، به همین دلیل ظروف مسی ترکیه از سوغاتی‌های جذاب آن محسوب می‌شود.

سوغات ترکیه

آشنایی با کشور تایلند بیشتر بخوانید: تایلند سرزمین زیبایی ها

چند مطلب جالب درباره ارمنستان بیشتر بخوانید: چند مطلب جالب درباره ارمنستان

سوغاتی خوش‌مزه، خوراکی‌های ترکیه:

راحت الحلقوم

اگر عاشق شیرینی هستید، حتماً شیرینی سنتی عثمانی ترکیه را تجربه کنید. راحت الحلقوم ترکیه مانند ایران نیست. در هر کجای این کشور زیبا، شیرنی‌های راحت الحلقوم را در اندازه‌ها و طعم‌های مختلفی پیدا می‌کنید. طعم بی‌نظیر و شیرین راحت الحلقوم ترکیه از مزه‌های فوق‌العاده‌ای است که لذت سفرتان به این کشور را شیرین‌تر می‌کند.

سوغات ترکیه

باقلوای استانبول

بدون خرید شیرنی فوق‌العاده و بی‌نظیر باقلوا، ترکیه را ترک نکنید. شیرنی‌ای لایه‌لایه‌ای که با انواع مغزهای گردو و پسته پر شده‌است و با عسل و شیره شیرین شده‌است. می‌توان گفت باقلوا یکی از شیرنی‌های واقعاً خوش‌مزه دنیا است. باقلوای ترکیه مخصوص استانبول است، اما در هر شهری که باشید می‌توانید این سوغاتی خوش‌مزه ترکیه را تهیه کنید.

سوغات ترکیه

قهوه ترک

حتماً تا به حال تعریف طعم و مزه عالی قهوه ترک را شنیده‌اید؛ قهوه ترک نوشیدنی‌ای دلچسب و فراموش‌نشدنی است. پس از بازگشت از سفر، خود را به یک فنجان قهوه ترک دلچسب مهمان کنید و خاطرات شیرین خود را در طول سفر مرور کنید.

سوغات ترکیهادویه

 ترکیه، مخصوصاً استانبول به دیار ادویه مشهور است. ادویه ترکی از آن دسته اجناسی است که می‌باید در سفر به ترکیه حتماً خریداری کرد. کیفیت و مرغوبیت ادویه‌جات در ترکیه علاقه‌مندان به غذا، عطر و طعم را به خود جذب کرده‌است. مخصوصاً زعفران ترکیه که از سوغاتی‌های مخصوص و اصیل این کشور محسوب می‌شود.

سوغات ترکیه

خرید پوشاک در ترکیه

پوشاک مرغوب ترکیه به خوش‌دوختی و کیفیت خوب الیافش شهرت دارد. قیمت مناسب انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه در ترکیه مضاف بر کیفیت عالی‌اش باعث شده تا پوشاک ترکیه نیز جزو سوغاتی‌های این کشور قرار گیرد. در مراکز خرید ترکیه می‌توانید از نمایندگی‌های انواع برندها و مارک‌های مطرح دنیا با مناسب‌ترین قیمت خرید کنید و آخرین مد روز لباس را در اختیار داشته‌باشید.


مطالب مرتبط:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *