بلاگ, معرفی مقاصد گردشگری, مقاصد گردشگری خارجی

همه‌چیز در مورد ترکیه

ترکیه

همسایه غربی کشور ما ترکیه، یکی از دیدنی‌ترین کشورهای جهان است که هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر جهان است. این کشور برای هر سلیقه‌ای، جاذبه‌ای دارد. اگر به طبیعت‌گردی علاقه داشته باشید، مناظر طبیعی آن با زیبایی نفس‌گیری پذیرای شما خواهند بود؛ اگر می‌خواهید به تماشای آثار باستانی بروید، بازمانده‌های تاریخ کهن ترکیه و معماری بی‌بدیل آن‌ها برای شما بسیار جذاب خواهد بود؛ اگر یک تعطیلات مدیترانه‌ای با غذاها و نوشدینی‌های عالی و آفتاب گرفتن در ساحل می‌خواهید، سواحل بسیار زیبایی با امکانات رفاهی عالی در شهرهای مختلف آن می‌توانید پیدا کنید و اگر قصد خرید کردن از بهترین برندها را دارید، مراکز خرید استانبول و وان برترین‌های روز دنیا را در اختیار شما می‌گذارند.

ویژگی‌های طبیعی

ترکیه کشوری بزرگ با آب‌وهوایی متنوع است؛ بسیاری از نواحی این کشور کوهستانی هستند و آب‌وهوای خنک و بارانی دارند. بهترین فصل برای سفر به این کشور بهار و پاییز می‌باشد که هوا نه زیاد گرم است و نه زیاد سرد. این ویژگی‌های طبیعی باعث شده‌اند ترکیه کشوری سرسبز با سواحلی زیبا باشد. تاریخ تمدن ترکیه بسیار طولانی است و میراث فرهنگی و باستانی بسیار غنی دارد. جاذبه‌های گردشگری بسیاری که در خود جای داده‌است باعث شده سالانه تعداد زیادی مسافر از سراسر دنیا به آن‌جا سفر کنند.

95 درصد خاک ترکیه در آسیا و 5 درصد آن در اروپا قرار دارد. بخش آسیایی، آناتولی نام دارد و بخش اروپایی در شبه‌جزیره بالکان واقع در جنوب‌شرقی اروپا است.

% ترکیه | ترکیه

ویژگی‌های اجتماعی

جمعیت ترکیه حدود 82 میلیون نفر سرشماری شده‌است. بسیاری از مردم آن به دین اسلام متعهد هستند و عید فطر و عید قربان جزء تعطیلات رسمی آن می‌باشد. در این کشور بیشتر مردم ترک هستند هر چند که اقوام دیگری مانند کردها نیز در این کشور زندگی می‌کنند.

زبان رسمی این کشور، ترکی استانبولی با خط‌الرسم لاتین می‌باشد؛ البته زبان‌های عربی و کردی و گویش‌های اقلیت‌های قومی نیز به صورت غیررسمی مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

% ترکیه | ترکیه

ویژگی‌های گردشگری

این کشور پهناور شهرهای گردشگرپذیر بسیاری دارد که هر کدام جاذبه‌های به‌خصوص خود را دارند. معروف‌ترین شهر آن استانبول است که شهرت آن از پایتختش هم بیشتر است و از گردشگران فراوانی پذیرایی می‌کند. یک شهر ساحلیِ تاریخی و فرهنگی که مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، بازار بزرگ و… از معروف‌ترین جاذبه‌هایش حساب می‌شوند. شهر دیگری که شهرت بسیاری در میان گردشگران پیدا کرده، آنتالیا است. سواحل ماسه‌ای، دریای زیبای مدیترانه، رودخانه و آبشارهای مختلف، ویرانه‌های باستانی و البته هتل‌های درجه یک مهمترین ویژگی‌های آنتالیا هستند که باعث شده‌اند این شهر انتخاب اول کسانی باشد که می‌خواهند در سفر فقط استراحت کنند!

% ترکیه | ترکیه
مارماریس یک شهر ساحلی دیگر با جاذبه‌های بسیار است و یک تفریگاه فوق‌العاده حساب می‌شود. کوش‌آداسی با مناظر ساحلی و نزدیکی به جزیره‌های یونان نیز، یکی دیگر از مناطق گردشگری این کشور است. برای دیدن مناظر عجیب‌وغریب طبیعی و هتل‌های صخره‌ای و بالن‌سواری هم باید به کاپادوکیا بروید. یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های این کشور با مناظری حیرت‌آور و خانه‌هایی که داخل کوه ساخته شده‌اند! نگین فرهنگی و فخر ترکیه هم قونیه است. آرامگاه مولانا و جایی که مردم از سراسر جهان برای زیارت مزار یکی از بزرگترین عرفای تاریخ به آن سفر می کنند.

آشنایی با کشور تایلند بیشتر بخوانید: تایلند سرزمین زیبایی ها

چند مطلب جالب درباره ارمنستان بیشتر بخوانید: چند مطلب جالب درباره ارمنستان

% ترکیه | ترکیه

بازارهای ترکیه

یکی دیگر از مراکز گردشگری ترکیه بازارهای بی‌نظیری است که در سراسر این کشور به چشم می‌خورد. ترکیه با میزبانی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در منطقه و حتی اروپا، سالانه گردشگران بی‌شماری را از سراسر دنیا برای خرید به‌سوی خود می‌کشاند.

خرید در ترکیه ترکیبی شگفت‌انگیز از سنت و مدرنیته است و مقصدی ایده‌آل برای یافتن آثار هنری و صنایع‌دستی سنتی و همچنین وسایل مدرن به شمار می‌آید.  اگر به قصد خرید کردن سفر می‌کنید، وان در نزدیکی مرز ایران با مراکز خرید متعدد یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

% ترکیه | ترکیه

غذاهای ترکیه

یکی از دلایل سفر به ترکیه، غذاهای بی‌نظیر این کشور است. اگر شما به این کشور سفر کنید خواهید دید که هر منطقه از آن آشپرخانه‌های فرهنگی متفاوتی دارد که از مواد اولیه طبخ و سبزیجات و ادویه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. در واقع در ترکیه، هر منطقه‌ای غذاهای مختص به خود را دارد.

در این کشور فراتر از آن‌چه که از غذای ترکی تصور می‌کنید را خواهید چشید؛ غذاهای دریایی لذیذ و پیش‌غذاهای بسیار خوش‌مزه و صبحانه‌های سنتی مفصل از مواردی است که هر گردشگری پس از سفر به ترکیه از آن به خوشی یاد می‌کند.

% ترکیه | ترکیه

مطمئن شوید که پیش از اتمام سفر غذاهای خوش‌مزه‌اش را چشیده باشید و با این تجربه خوش سفر خود را کامل کرده‌باشید.


مطالب مرتبط:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *