بلاگ, دسته‌بندی نشده, معرفی مقاصد گردشگری, مقاصد گردشگری خارجی, مقالات

فرهنگ و آداب و رسوم مردم ارمنستان

% آشنایی با فرهنگ ارمنستان,فرهنگ ارمنستان | آشنایی با فرهنگ ارمنستان

 آشنایی با فرهنگ ارمنستان

 

 کشور ارمنستان تا مدت های زیادی جزئی از خاک کشورمان ایران بوده است. به همین دلیل فرهنگ این کشور بسیار به کشورمان نزدیک است و از فرهنگ ایران و ایرانی تاثیر پذیرفته است. به طور مثال پوشش مردان ارمنی در واقع لباسی بین لباسی سنتی خطه شمال ایران مردان گرجی می باشد.

 پوشش مردم ارمنستان

 لباس زنان نیز شبیه لباس های زنان آن منطقه است که شامل روسری های با رنگ های شاد و لباس بلندی که روی آن زردوزی شده است که نام آن را با نام داراز می شناسند.

 جمعیت کشور ارمنستان

 

 کشور ارمنستان که اکثر جمعیتش را ارامنه تشکیل داده اند. تعداد مهاجران کمی از اروپا و روسیه هم دارد از نظر فرهنگی بسیار غنی و نسبتا سنت گرا هستند. نمونه بارز این سنت گرایی هم همان پوشش بومی آن هاست.  مردم ارمنستان در کل بسیار مهربان و مهمان نواز و سخاوتمند هستند. ارمنستان جزو اولین کشورهایست که در قرن چهارده به دین مسیحیت گروید.

  دین مردم ارمسنتان

آشنایی با کشور تایلند بیشتر بخوانید: تایلند سرزمین زیبایی ها

چند مطلب جالب درباره ارمنستان بیشتر بخوانید: چند مطلب جالب درباره ارمنستان

 بنا به این دلیل است که بخش اعظمی از آداب و رسوم و فرهنگ این کشور از مسیحیت الگو برداشته است. پس دین رسمی کشور ارمنستان مسیحیت است و در این کشور کلیساهای زیبا و متعددی به چشم می خورد. کلیساها در واقع ریشه در فرهنگ و اصالت این مردم دارد. یکی از نقاط مثبت فرهنگ کشور ارمنستان توجهی است که در خانواده به بچه ها ابراز می شود.

 بچه ها در نقطه توجه خانواده قرار دارند و معمولا بعد از دوران بلوغ مسئولیت هایی بر عهده آن ها گذاشته می شود و از آن ها انتظار می رود تا بتوانند این مسئولیت های محول شده را به خوبی انجام بدهند. زبان اصلی مردم کشور ارمنستان ارمنی است که به دو بخش ارمنی شرقی و غربی تقسیم می شود که گاها در تلفظ ها میزانی باهم متفاوت هستند.

 اما در نهایت مطلب زبان رسمی و اصلی این کشور ارمنی شرقی است و بعد از آن زبان دوم آن ها زبان روسی است. شاید یکی از اساسی ترین مشکلات گردشگران هم همین موضوع زبان و بومی گرایی نسبی مردم ارمنستان باشد چرا که این مردم به زبان های دیگر و بین المللی اشراف چندانی ندارند و همچنین مخصوصا برای حضور در کلیساها و مراسمات مذهبی از مهمات است که لباس مناسب و بومی خود را بر تن داشته باشند.

 زنان در کشور ارمنستان می توانند تا هرمقطعی که بخواهند تحصیلات خود را ادامه دهند و از این نظر محدودیت و مانعی برای آن ها وجود نخواهد داشت. اغلب آقایان در کشور ارمنستان سعی می کنند نسبت به خانواده خود تعهد داشته باشند و به همین دلیل تک همسری را انتخاب کرده و سعی می کنند با اقوام و نزدیکان خود ازدواج نکنند.البته هنوز هم برخی مشکلات در این کشور از نظر فرهنگی وجود دارد که از آن جمله می توان به کم بودن دستمزد خانم ها در مقایسه با دستمزد آقایان اشاره کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *