دبی

سفر به پوکت تایلند

سفر به پوکت

 چرا سفر به پوکت؟

 در سفر به پوکت سواحل زیبای پوکت با شن های سفید و آب های فیروزه ای می توانند آراش را به شما گردشگران عزیز هدیه کنند. می توانید انواع تفریحات آبی را در سواحل زیبای این شهر تجربه نمایید مانند: غواصی، قایق سواری، ماهیگیری و غیره شهر پوکت تایلند با تنوع غذایی که دارد مقصدی هیجان انگیز برای عاشقان شکم گردی و دنبال غذاهای لذیذ هستند به حساب می آید. وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی متنوع این شهر را برای هر سلیقه ای جذاب می کند.

 آشنایی با پوکت

 در جنوب کشور تایلند استانی با نام پوکت وجود داردکه از چندین جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است که بزرگترین آن ها، جزیره پوکت است. یکی از توریستی ترین و زیباترین شهرهای کشور تایلند می باشد که مورد اقبال گردشگران و مسافران قرار می گیرد و هر ساله از مسافران و گردشگران بسیاری میزبانی می کند.

 در این شهر یا به زبان مالایی تالانگ یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور تایلند به حساب می آید، از سمت غرب با دریای آندامان احاطه شده است. نکته جالب در تلفظ صحیح تایلند که در اصل فوکت می باشد اما در تلفظ زبان فارسی به آن پوکت می گویند. بسیاری فکر می کنند که تمام جذابیت های شهر پوکت تنها به سواحل زیبایش خلاصه می شود. اما این شهر برای کسانی که طبیعت گردی و تاریخ گردی را هم زمان می خواهند نیز پیشنهادهای جذابی دارد مثل گشت و گذار در بافت تاریخی پوکت که شما را به سفری در تاریخ می برد. در میان تمام بخش های پوکت غرب آن از محبوبیت و شهرت بیشتری برخوردار است.چرا که وجود سواحل آرام و زیبا این بخش از شهر را به انتخاب اول مسافران بدل کرده است.

 مناطق گردشگری پوکت

 این شهر دارای جاذبه های طبیعی زیبا و آثار تاریخی فراوان دارد که از جمله ی آن ها می توان به شهر باستانی پوکت، پارک جنگلی، معبد وات چالونگ، خلیج فنگ نگا، ساحل کارن وغیره اشاره کرد.

 فانگ نگابای پوکت

 یکی از معروف ترین گردش های روزانه منطقه فانگ نگابای می باشد که در زمان سفر به پوکت می توانید از آن دیدن کنید و شامل فیل سواری% سفر به پوکت,غذاهای تایلندی در پوکت,جشنواره ها در تایلند,فستیوال های شبانه پوکت,غذا های دریایی,تفریحات پوکت,مراکز خرید پوکت,مناطق گردشگری پوکت,بهترین فصل و زمان سفر به پوکت تاینلد | سفر به پوکت، رانندگی در سواحل، گردش جزیره با قایق کوچک در دریای فانگ نگابای که حیات وحش بسیار جذابی نیز دارد که می توانید به غارهای اطراف رفته و ناهارتان را در آنجا در محیطی رویایی میل نمایید.
فانگ نگابای پوکت

 نیل ایسلند پوکت

 یکی از مناطق معروف به نام نیل ایسلند می باشد که با فیلم مردی با اسلحه طلایی جیمزباند به شهرت جهانی رسید که حتما یکی از پربازدید ترین مناطق گردشگری کشور تایلند و شهر پوکت می باشد.

 روستای کوه پانی پوکت

 از دیگر مناطق معروف تفریحی این شهر که روی صخره می باشد و گردشگران و مسافران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

 شهر قدیمی پوکت

 از مناطق تاریخی می توان به بازدید از شهر قدیمی پوکت نام برد که با وجود مقبره ها و معبدهای مختلف مورد توجه مسافران و گردشگران قرار می گیرد. این شهر دارای انواع فروشگاه های   سنتی و صنایع دستی و موزه های بسیار زیبایی نیز در این شهر واقع شده است. همچنین بازدید از مجسمه   بزرگ بودا جزو مناطق گردشگری کشور تایلند در شهر به حساب می آید.

 جزیره فی فی پوکت

 از دیگر جاذبه های شهر بازدید از جزیره فی فی می باشد که یکی از زیباترین جزایر گرمسیری در جهان و یکی از اصلی ترین مناطق توریستی کشور تایلند می باشد. سراسر صخره های آهکی سواحل شنی و محیط رویایی به همراه غارهای پنهان روزانه صدها توریست را به سمت خود کشانده است.

 رستوران های شهر پوکت

 در شهر پوکت  شما می توانید هم در غذاخوری ها و رستوران های محلی و هم رستوران های شیک و لاکچری انواع غذاهای متنوع تایلندی و سایر کشورهای آسیایی مانند هند، چین، مالزی و غیره را تست و نوش جان کنید و لذت ببرید. در ادامه به معرفی رستوران های پوکت می پردازیم:

 آشپزخانه مادرتری

 این رستوران تمام ویژگی های لازم برای یک شام شاعرانه و افسانه ای را دارد که به محض ورود به رستوران حس ظرافت و زیبایی موج می زند در این رستوران هم غذاهای مدرن هم غذاهای سنتی تایلندی سرو می شود.

 رستوران آکوا

 یکی از رستوران های ساحل کالیم در منطقه شمال پاتونگ که یک رستوران ایتالیایی به سبک مدرن می باشد. غذاهای سنتی این رستوران زبانزد و ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.

 رستوران دودو

 رستوران دودو یکی از رستوران هایی می باشد که غذاهای متفاوتی را در منوی سرآشپز فرانسوی  خود به نمایش می گذارد و حتما غذایی که باب میل شما می باشد در این رستوران را خواهید یافت از آن لذت خواهید برد. رستوران دودو مناسب کسانی می باشد که در سفر به شهر به دنبال طعم شیرین و عاشق شیرینی جات هستند بسیار مناسب می باشد.

 رستوران بوت هاوس

 رستوران بوت هاوس در یک هتل پنج ستاره قرار دارد که یکی از رستوران های معروف کشور تایلند می باشد که در منطقه ساحل کاتی قرار دارد. رستوران بوت هاوس در فضای کاملا مجلل و غذاهای مثال زدنی فرانسوی و آسیایی سرو می شود در ضمن شما گردشگران می توانید با انتخاب این رستوران از خدمات بسیار چشمگیر و فضای دلچسب را امتحان کنید.

 رستوران لوورساچ

 رستوران لوورساچ در دامنه ی کوه قرار دارد که بسیار مدرن و شیک طراحی شده است و دیزاین دکوراسیون نمایانگر شکوه و زیبایی لوازم خاورمیانه ای را در خود جای داده است. منوی رستوران بسیار متنوع و شامل استارتر، غذای اصلی و دسر می باشد.

 مراکز خرید پوکت

در این شهر دارای بازارهای سنتی زیادی در دل خود دارد که محلی ها در آن ها صنایع دستی و خوراکی های محلی خود را می فروشند اما مرکز خرید مدرن فقط دوتا دارد یکی مرکز خرید جانگ سیلون و دیگری مرکز خرید سنترال فستیوال هستند و یک بازار پوکت ویکنر مارکت بازار کالاهای دست دوم می باشد.

مجتمع تجاری جانگ سیلون  که در مرکز شهر می باشد دارای حدود دویست مغازه از انواع موارد مورد نیاز مشتریان می باشد و شما گردشگران نگران خستگی نیز نباشید چرا که مکانی رویایی برای سرگرمی شما مسافران تدارک دیده شده است و دارای مکان های تفریحی شامل پنج اتاق سینما اس. اف، استراک بول دارای شش مسیر بولینگ، بازی های ویدیویی و اسنوکر می باشد. سنترال فستیوال پوکت  که درست خارج از شهر پوک می باشد. این مرکز قلب بازاراین جزیره می
باشد که دارای رستوران های بین المللی و همچنین پارکینگ رایگان می باشد و همچنین برای مسافران و گردشگران در این مجموعه انواع بازارهای سنتی با لوازم سنتی و غذاهای محلی نیاز یافت می شود.

پوکت ویکنر مارکت این بازار محلی را بازار ناکا نیز می نامند که شامل کالاهای دست دوم، اجناس عتیقه و کمیاب و غذاهای محلی می باشد و با محیطی کاملا سنتی گردشگران را جذب می کنند.

 تفریحات پوکت

 حتما این را شنیده اید که می گویند شهر حتی در شب ها و نیمه شب ها از جنب و جوش و تکاپو نمی ایستد.این شهر در کشور تایلند دقیقا همین حال و هوا را دارد. تفریحات شبانه در شهر پوکت تایلند نه تنها چیزی از جاذبه های ساعات روز کم ندارد بلکه  بسیار پر هیجان تر هم می باشد پس بهتر است آن ها را به هیچ عنوان از دست ندهید.

معرفی کامل شهر دبی بیشتر بخوانید: شهر دبی امارات

اطلاعات امارت متحده عربی بیشتر بخوانید: امارات متحده عربی​

 گشت و گذار و خرید از بازارهای شبانه پوکت تایلند

 در بازارهای شبانه شهر جای روز و شب با هم عوض شده است و همه چیز رنگ و بویی دیگر   دارد. در بازارهای شبانه با غروب آفتاب و تاریک شدن هوا فعالیت خود را شروع کرده و با طلوع آفتاب بساط هایشان را جمع می کنند و تعطیل می شود.  پس اگر اهل شب گردی در سفر هستید حتما سری هم به این بازارهای رنگارنگ و جذاب بزنید. 

 کافه گردی شبانه در پوکت

 کافه گردی و رفتن به کافه ها در ساعات شبانه در شهر از جایگاه بسیار بالایی برخوردار می باشد و در   بین تفریحات شبانه شهروندان پوکتی قرار دارد. کافه ها با انرژی تمام تا پاسی از شب و حتی در برخی موارد تا خود ساعات صبح باز و فعال هستند و خدمات خود را به مشتریان ارائه می دهند. بنابراین شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود یکی از رستوران های لوکس و یا حتی محلی را برای خود انتخاب کرده و با سفارش غذا و نوشیدنی یک شب عالی و خاطره انگیز را در شهر پوکت پشت سر بگذارید.

 قدم زدن و خیابان گردی و فستیوال های شبانه پوکت

 خیابان های پوکت روز و شب ندارند پس در امنیت کامل می توانید در کوچه های همیشه شلوغ شهر پوکت قدم بزنید و یک شب عالی و زیبا را پشت سر بگذارید. شب های شهر و جزیره پوکت به قدری زیبا و هیجان انگیز می باشد که از گشت و گذار و قدم زدن در آن ها حتی در پاسی از شب هم پشیمان نخواهید شد. فستیوال ها و برنامه های شبانه عضو جدایی ناپذیر تفریحات شبانه در پوکت می باشد. به جرات می توان گفت که پس از غروب آفتاب هر یک از سواحل و کافه های پوکت میزبان جشن یا برنامه ای خاص هستند تا   گردشگران و مسافران وحتی خود شهروندان پوکتی را به کافه و برنامه های خود جذب کنند. در برخی از سواحل پوکت تایلند فستیوال رنگ بازی اجرا می شود و در برخی دیگر نیز می توان گروه های نوازندگان محلی تایلندی را دید که حسابی توریست ها و گردشگران را سرگرم کرده اند.

 تئاتر سیام نیرامیت پوکت

 تئاتر سیام نیرامیت محلی است که یک شب فوق العاده زیبا را در  برای همگان رقم می زند. این تئاتر زیبا معماری منحصر به فردی داشته و برای تزئینات آن از معماری سنتی تایلندی الهام گرفته شده است. در تئاتر سیام نیرامیت هر شب داستان های افسانه های تایلندی در قالب نمایش های موزیکال به تصویر کشیده
می شود.

 گلف دینو پارک پوکت

 چند سالی می باشد که پارک های موضوعی و خاص در شهر پوکت تایلند در لیست جاذبه ای گردشگری مسافران و توریست ها قرار گرفته است. گلف دینو پارک نیز از زیباترین و بزرگترین پارک های موضوعی در شهر  می باشد که میزبانی عالی برای تفریحان شبانه در پوکت به شمار می رود. تفریحات شبانه در شهر به قدری متنوع و جذاب هستند که حال و هوای این جزیره زیبا در شب بسیار جذاب تر از روشنایی در روز به نظر می رسد. این تفریحات به گردشگران و مسافران این امکان را می دهد تا با غروب آفتاب ماجراجویی در شهر پوکت تایلند را آغاز کنند و خوش بگذارنند.

 جشنواره ها در تایلند

 جشن آب بازی یا سونگکران

 جشن سونگکران یکی از مشهورترین جشن های کشور تایلند می باشد که هر ساله گردشگران و مسافران زیادی   را به این کشور می کشاند. مراسم جشن آب در اصل برای جشن گرفتن سال نو در کل کشور تایلند می باشد که به صورت فستیوالی از مردم از سراسر دنیا در کنار یکدیگر قرار می گیرند با تفنگ های آب پاس به جنگ   یکدیگر می روند.

 آزاد سازی لاک پشت ها

 جشنواره آزاد سازی لاک پشت ها هر ساله در سیزده آوریل در محل مرکز حفاظت از لاک پشت های دریایی   انجام می شود.

 جشنواره غذا های دریایی 

 جشنواره غذاهای دریایی هر ساله در ماه آوریل برگزار می شود و روز آن ممکن است هر سال تغییر کند. با سفر به پوکت، در این برنامه و جشنواره جذاب برگزارکنندگان تلاش می کنند تا غذاهای دریایی در شهر پوکت تایلند  را به بازدیدکنندگان معرفی کنند.

 جشنواره قایق شناور چائو لو (کولی دریایی)

 جشنواره قایق شناور چائو لو بسیار جالب و فرهنگی هر ساله در ماه های ژوئن و نوامبر در ساحل رووی و روستای ساپام برگزار می شود. این مراسم را در کنار آب و در نزدیکی قایق های کوچک شناور روی   آب به ویژه در شب برگزار می کنند.

 غذاهای تایلندی در پوکت

غذاهای تایلندی در پوکت برای مسافران جذابیت بسیاری دارد ، که در زیر به چند مورد از پر طرفدار ترین های آن ها میپردازیم.

 تام یام گونگ

 تایام گونگ یک سوپ تند میگو است که از ادویجات استفاده شده است.

 تام خا گای

 تام خا گای این غذا یک نوع سوپ مرغ است که با شیر نارگیل پخته می شود.

 پد تایلندی

 پد تایی یا پد تایلندی همان پاستا یا رشته های نودلی است که به روش تایلندی ها پخته و سرخ می شود.

 پد خائو

 پد خائو ماده اصلی تشکیل دهنده این غذا برنج سرخ شده است.

 مرغ سبز

 همان طور که از نام مرغ سبز پیداست ماده اصلی تشکیل دهنده این غذا مرغ است که به همراه انواع سبزیجات عطردار مثل ریحان و گشنیز و همچنین بادمجان ترکیب شده است.

 یام نوا

 یام نو یک غذای تایلندی می باشد که به عنوان سالاد می شناسند. اما در حقیقت یام نوا یک خوراک بیف مقوی و خوشمزه است.

 سالاد تند خربزه درختی سبز

 سالاد تند خربزه درختی سبز با نوعی میوه مخصوص به نام پاپایا تهیه می شود که به آن خربزه درختی نیز می گویند.

 بهترین فصل و زمان سفر به پوکت تاینلد

 می توان گفت بهترین زمان زمان به شهر پوکت از ماه نوامبر تا فوریه است که در این دوره هوا بسیار خنک بوده و باران کاهش چشمگیری خواهد داشت. با یک دیگر نگاهی به شهر پوکت تایلند استانی در جنوب کشور و یکی از برترین مقاصد گردشگری   داشتیم. در این مطلب سعی کردیم تمام نکاتی که ممکن است در سفر به شهر پوکت تایلند به کمک شما بیایید در اختیارتان بگذاریم و به طور اجمالی همه موارد را بررسی کنیم. حال از شما می پرسیم آیا تاکنون به پوکت تایلند سفر کرده اید و تجربه خوبی از سفرتان داشته اید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *