بلاگ, معرفی مقاصد گردشگری, مقاصد گردشگری خارجی

با شهر زیبا و ساحلی مارماریس آشنا شوید

% مارماریس | مارماریس

آیا تا به حال نام شهر مارماریس ترکیه به گوشتان خورده است؟ معمولاً شهرهایی که بیشتر نامشان را شنیده‌ایم، جزو مقصدهای ما برای مسافرت هستند. شهرهایی مانند آنتالیا، استانبول، ازمیر و غیره جزو این دسته از شهرها هستند. اما در این میان شهرهایی هستند که بسیار کم شنیده شده. یا اصلاً برایمان ناشناخته هستند. در این پست می‌خواهیم شهر مارماریس را به شما معرفی کنیم. تا شاید برای سفر بعدی خود در ترکیه، کمی بیشتر تامل کنید.

کشور ترکیه با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه‌های مختلف در چند دهه اخیر داشته، توانسته است مهاجران بسیار زیادی را از کشورهای گوناگون جذب کند. این افراد خارجی برای دلایل گوناگونی به این کشور مهاجرت می‌کنند. که بیشترین آن‌ها برای کسب و کار و سرمایه‌گذاری این کشور را انتخاب می‌کنند.

روابط بین‌المللی و داد و ستدهای دریایی که از طریق بندرها صورت می‌گیرد و رونقی که صعنت گردشگری این کشور پیدا کرده است از جمله دلایلی است که افراد خارجی را به سمت کشور ترکیه سوق می‌دهد. این ارتباطات بین‌المللی و توسعه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و گردشگری، به این دلیل است که کشور ترکیه در حاشیه سه دریای بزرگ قرار دارد. و فرصت انجام کارهای بسیاری زیادی را برای این کشور فراهم کرده است. در همین راستا، شهر ساحلی مارماریس نیز به عنوان لنگرگاه کشتی‌های تجاری بین‌المللی شناخته می‌شود. مارماریس ترکیه در جایگاه خود، تاثیر زیادی در انواع پیشرفت‌های سیاسی و اقتصادی این کشور داشته است.

شهر مارماریس ترکیه یکی از شهرهای به نسبت کمتر شناخته شده کشور ترکیه است. به «نگین دریای مدیترانه» مشهور است. این شهر، از جمله شهرهای توریستی و تجاری کشور ترکیه است. جمعیت آن در فصل گردشگری، زیاد می‌شود. طبق آمار، این شهر در سال 2010 و در فصول کاری، تا 31 هزار نفر جمعیت داشته. در صورتی که در فصول گردشگری، به چهارصد هزار نفر هم می‌رسد!

جغرافیا مارماریس ترکیه

مارماریس در ساحل دریای مدیترانه و در استان موغله در بخش جنوب غربی ترکیه واقع است. مارماریس از سمت شمال با خلیج گکوا، از سمت جنوب با دریای مدیترانه، از سمت مغرب با دریاچه کوییز و از سمت مشرق با شبه جزیره داتچا هم‌ مرز و همسایه است. این شهر علاوه بر اینکه دارای دو لنگرگاه و بندرهای متعدد است، جنگل‌های انبوه بسیاری با درخت‌های کاج و چنار دارد. ساحل فیروزه‌ای با کشتی‌های تفریحی و غارها و صخره‌های طبیعی را هم به طبیعت این شهر اضافه کنید.

آب و هوا

مارماریس

آب و هوای هر شهر توریستی، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های آن به حساب می‌آید. برای مثال اگر جزو افرادی هستید که با آب و هوای گرم سازگاری ندارید و علاقه‌مند به شهرهایی با آب و هوای سرد هستید، شهر مارماریس برایتان گزینه جالبی نیست. درواقع آب و هوای این شهر در اکثر اوقات گرم مدیترانه‌ای است و به ندرت روزهای سرد در آن حس می‌شود. گرم‌ترین زمان این شهر، معمولا اواسط تابستان است که دمای هوا به بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. همین موضوع این امکان را فراهم کرده که گردشگران در تمامی روزهای سال بتوانند به تفریح‌های آبی و ساحلی بپردازند.

فرهنگ مردم مارماریس ترکیه

فرهنگ مردم شهر مارماریس ترکیبی از فرهنگ بومی و سنتی با فرهنگ مدرن غربی است. فرهنگ غربی از آن‌جا ریشه می‌گیرد که این شهر یکی از قطب‌های اصلی در شکل گیری روابط بین‌المللی کشور ترکیه بوده است. در همین راستا مردم و گردشگران غربی به این شهر رفته‌اند و خواسته یا ناخواسته، کم و بیش فرهنگ خود را به این شهر تزریق کرده‌اند.

با وجود این که مسائل مختلف جوانان این شهر (همانند خوراک، پوشاک، زندگی اجتماعی و غیره) تحت تاثیر فرهنگ غربی است. اما همچنان رسم و رسومات قومی و مذهبی همانند گذشته در این شهر زنده هستند. بارزترین ویژگی مردم این شهر این است که در تمامی غم‌ها و شادی‌های یکدیگر شریک هستند. و روحیه همکاری و مرد‌م‌نوازی در بین آن‌ها همیشه وجود دارد.

آشنایی با کشور تایلند بیشتر بخوانید: تایلند سرزمین زیبایی ها

چند مطلب جالب درباره ارمنستان بیشتر بخوانید: چند مطلب جالب درباره ارمنستان

مارماریس

دین رسمی مردم این شهر اسلام و مذهب تسنن و زبان رسمی آن‌ها مانند بسیاری از شهرهای دیگر، ترکی استانبولی بوده. ارز رایجی که برای نیازهای روزمره خود خرج می‌کنند، لیر ترکیه است.

جاذبه‌های معماری شهر مارماریس ترکیه

معماری این شهر نیز تحت تاثیر فرهنگ این شهر بوده. در گذر زمان دچار تغییر و تحولات گوناگونی شده است. اگرچه در ظاهر کلی شهر همچنان نماهای تاریخی و باستانی این شهر را می‌بینیم. اما به تبع تاثیر گرفتن از فرهنگ اروپایی، نماهایی غربی و مدرن در آن به چشم می‌خورد. ترکیب دو فرهنگ متفاوت باعث شده ظاهر بسیار زیبایی به این شهر حاکم شود. از سری بناهای زیبا و خیره‌کننده این شهر می‌توان به مارماریس مارینا، فواره‌های رقصان، پارک آبی مارماریس، دالیان و آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان اشاره کرد.

جاذبه‌های تاریخی و طبیعی

شهر مارماریس دارای چند ساحل، بندر طبیعی و دو لنگرگاه برای کشتی‌های تفریحی و توریستی است. برای نمونه می‌توان از جاذبه‌ها و تفریح‌هایی مانند ساحل ایچملر، جیپ سافاری مارماریس، میدان جوانان ۱۹ می مارماریس، موزه مارماریس، دودکش های پریان گورمه، بالن‌های کاپادوکیا و غواصی اسکوبا نام برد.

مراکز خرید

در این شهر مراکز خرید مجهز و بازارهای سنتی گوناگونی وجود دارد که می‌توانید خریدهای روزمره خود را در آن‌ انجام دهید. یا حتی سوغاتی‌های بسیار زیبا تهیه کنید. از جمله این مراکز می‌توان به بازار بزرگ مرکز شهر، کارسی مارکت «Carsi Market»، نتسل مارینا «Netsel Marina»، ایچملر «Icmeler» و مارینا مارماریس اشاره کرد.

رستوران و کافه

مارماریس

رستوران‌ها و کافه‌های این شهر نیز فضاهای جالب و دل‌انگیزی دارد. می‌توانید وعده‌های خوشمزه غذایی را در رستوران‌های آن امتحان کرده. و بعد از ظهر دل‌انگیزی را در کافه‌های آن سر کنید. از جمله رستوران‌ها و کافه‌های مشهور این شهر می‌توان به کافه رستوران پینا «Pina Cafe & Restaurant»، کافه یودا «Yoda Cafe»، کافه یونس «Yunus Cafe Bar»، کافه پییر لوتی «Pierre Loti Cafe»، کافه آنه «Cafe Anne»، کافه «Pierre Loti Cafe» و کافه امید «Umut Cafe» اشاره کرد.

اقتصاد

شهر مارماریس با توجه به داد و ستد‌های دریایی که از طریق این شهر انجام می‌گیرد، هم اکنون جزو یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور ترکیه است. اما جالب است بدانید که اقتصاد مردم این شهر تا دو دهه اخیر از طریق کشاورزی، پرورش گل و گیاه و صید آبزیان دریای مدیترانه اداره می‌شود. امروزه علاوه بر معامله‌های دریایی، شهر مارماریس از لحاظ صنعت گردشگری و فعالیت‌های خدماتی نیز بسیار رونق یافته و همین موضوع تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت اقتصاد این شهر داشته است.


مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *