تایلند

آشنایی با کشور مالزی

آشنایی با کشور مالزی

معرفی کشور مالزی

معرفی کشور مالزی

برای آشنایی با مالزی در اینجا قصد داریم درمورد یکی از مدرن ترین و در عین حال نو پاترین کشورهای جنوب شرق آسیا یعنی کشور مالزی صحبت کنیم. جهت آشنایی با مالزی ابتدا باید با فرهنگ  سنت و تمدن این کشور زیبا آشنا شویم. با آشنایی با مالزی می توانیم به تمام آداب و رسوم ها و تمام غذاها و شهرها و نحوه ی سفر به کدام شهر در اولویت خود قرار بدهیم تا بتوانیم به راحتی تصمیم بگیریم ابتدا به کدام شهر کشور مالزی سفر کنیم. جهت آشنایی با مالزی با ما در ادامه مقاله همراه باشید:

کشور مالزی که در آن فرهنگ و سنت قدیمی و بافت مدرن شهری به طز عجیب و زیبایی ترکیب شده است. شهرت کشور مالزی که به سازه های مدرن و زیبا و طبیعت بکر این کشور معروف و مربوط است بی شک می تواند هر گردشگری و توریستی را مسحور خود کند.

هرچند مالزی کشوری مسلمان است اما تعداد بسیار زیادی از مسافران هرساله از نقاط مختلف دنیا به این کشور زیبا و اسلامی سفر می کنند. شاید یکی از دلایل اصلی سفر توریست ها به کشور مالزی موضوع سابقه ی کشور مالزی در تولید غذاهای حلال  باشد. به دلیل این که موضوع پخت غذاهای اسلامی بین مسلمانان بسیار حائز اهمیت می باشد.

مالزی در طول ماه های سال هوای مطبوعی دارد اما بیشتر در فصل بهار میزبان مسافران و گردشگران از نقاط مختلف دنیا از جمله ایرانیان می باشد. در حالی که می توانید در کشور مالزی از طبیعت بکر و دیدنی و بناهای تاریخی کشور و شهرهای مالزی لذت ببرید می توانید از امکانات به روز و ساختمان های مدرن  و سربه فلک کشیده استفاده نمایید و در آن ها اقامت کنید.

 در کشور مالزی از این که آسمان خراش های بسیار مدرن را در کنار ساختمان هایی با قدمت بیش از هفتاد الی هشتاد سال وجود دارند نباید تعجب کنید. چون این به خودی خود یکی از مسائلی می باشد که کشور مالزی از جمله شهر کوالالامپور را بیشتر می کند.

آشنایی با مالزی

آشنایی با کشور مالزی

کشور مالزی یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا است. پایتخت کشور مالزی شهر کوالالامپور می باشد. کشور زیبای مالزی به خاطر سواحل متعدد و تنوع مناطق و جاذبه های طبیعی، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری و توریستی جهان به شمار می رود به خصوص برای ورزشکاران ورزش های آبی که ورزش هایی مانند غواصی در کشور مالزی دارای شهرت بسیار زیادی است و علاقمندان فراوانی دارد. علاوه بر ساحل و تفریحات آبی و و جزیره های متنوع این کشور جنگل های انبوه و سرسبز یکی دیگر از جذابیت های مالزی به شمار می آید.

 علاوه بر جاذبه های طبیعی از نظر جاذبه های شهری مانند آسمان برج ها و آسمان خراش های بلند و رستوارن های مشهور کشور مالزی هم حرف هایی زیادی برای گفتن دارند. کافیست برای خرید تور مالزی و یا تورهای شهرهای مالزی اقدام کنید و باقی کارها را به ما تخت کوروش ایرانیان بسپارید تا سفری بی نظیر و خاطره انگز برایتان رقم بزنیم.

آشنایی با مالزی جایی شبیه هیچ جا

آشنایی با مالزی جایی شبیه هیچ جا
مالزی جایی شبیه هیچ جا

آشنایی با کشور مالزی نمونه ای از یک کشور پیشرفته، مدرن، در حال توسعه و البته جزو ثروتمندتین کشورهای جنوب شرقی آسیا می باشد مالزی سرزمینی آمیختنه و ترکیب شده از فرهنگ های مختلف، قومیت های متنوع و گوناگون و انسان های متمدنی می باشد که زیر پرچم کشور مالزی در صلح و آرامش و صفا کنار یکدیگر زندگی می کنند. کشور مالزی جایی شبیه هیچ جا نیست. مالزی کشور سرزمین تصادها است.

ترکیبی از التقاطی از معماری استعماری پارک ها و سواحل خیره کننده، برج های بلند و مرتفع و منظره ای بی نظیر پوشیده از از مزارع چای از مرتفع ترین برج ها و آسمان خراش هی کشور مالزی و برج های دوقلوی پتروناس گرفته تا تنوع فرهنگی، قومیتی و مذهبی در این کشور می باشد که این نقطه از کره زمین را تبدیل به مکانی خاص و منحصر به فرد کرده است.

به اذعان بسیاری از افرادی که در کشور مالزی زندگی می کنند و یا به این کشور سفر داشته اند استاندارد زندگی و سطح رفاه در کشور مالزی از بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر است.

تاریخ کشور مالزی

تاریخ کشور مالزی

 شما مسافران و گردشگران کشور مالزی باید این را بدانید که شبه جزیره مالایی مدت زمان زیادی است که از یک جایگاه مهم(مرکزی) در مسیرهای تجاری بین کشور های چین و خاورمیانه داشته است و نشان دهنده نقشه اولیه آن عنوان آن به صورت شبه جزیره طلایی تنگه های مالاکا به عنوان خلیج ساباریکوس ترجمه گردیده است. اولین پادشاه کشور مالزی که بر بنادر شهرهای ساحلی حکومت م ی کرده است در قرن دهم میلادی تشکیل گردیده است.

این پادشاهی شامل لنگ کاسوکا، لمبابوجانگ، کداح، برآس، گانگانگارا در پراک و پان پان در کلانتن می باشد و تصور بر این است که آن ها در گذشته کشورهای هندی یا بودائی بوده اند. و اما ماجرای سرزمین زیبای مالزی از کجا شروع شد؟ تاریخ کشور مالزی به قبل از میلاد مسیح باز می گردد. تقریبا از چهل هزار سال پیش انسان هایی در غارهای این منطقه زیبا زندگی می کردند.

غارهایی در ساراواک مالزی که ساکنانس چینی و مغولی بودند. ملاکا نیز در قرن پانزدهم توسط پارامسوارا شاهزاده سوماترایی بنیان گذاری شده است. طولی نکشید که پرتغالی ها این منطقه را تحت تصرف خود درآوردند. ملاکا رویدادهای متعددی را پشت سر گذاشت و سرانجام در قرن نوزدهم به انگلیسی ها واگذار شد. با بررسی تاریخ کشور مالزی متوجه می شوید که در سال 1946 پس از جنگ جهانی دوم این کشور با تشکیل اتحادیه ملی مالایا علیه استعمار کشور انگلستان مبارزات گسترده ای را آغاز کرد.

 از آنجا که عمر ظلم ناپایدار است مناطقی مانند صباح، ساراواک، سنگاپور و مالزی متحد شدند و کشور مالزی را در سال 1957 میلادی برای اولین بار رنگ  استقلال به خود دید و با پیوستن کشور سنگاپور و ایالات ساراواک و صباح در جزیره بورنئو به فدراسیون مالایا تبدیل شد. مطابق آن چه در تاریخ کشور مالزی ثبت شده است تا سال 1957 و پیش از استقلال خود و تا زمانی که تحت استعمار کشور  انگلستان بود اتحادیه مالایا نامیده می شده است. تنکو عبدالرحمن که مردم مالزی به او لقب گاندی مالزی داده اند رهبری استقلال این کشور را به عهده داشت.

سی و یک اوت روز استقلال کشور مالزی از کشور انگلستان روز ملی مالزی نامگذاری  شده است. مردم در روز استقلال کشور مالزی در تمام اماکن عمومی، منازل و حتی خودروهای خود پرچم مالزی را نصب می کنند و روز استقلال مالزی را جشن می گیرند. جشن های روز استقلال کشور مالزی از سی و یک اوت با اجتماع مردم و برافراشتن پرچم کشور مالزی شروع شده است و تا چند روز ادامه دارد.

از آن تاریخ و پس از مستقل شدن کشور مالزی حکومت و سیاست مالزی گام های بلندی برای رشد و توسعه این کشور برداشته و دنیا در چند سال اخیر شاهد رشد چشمگیر علی الخصوص در زمینه تحصیل در کشور مالزی بوده است. امروزه کشور مالزی با چنان شتاب صعودی در مسیر پیشرفت در حرکت است که حتی برخی از کشورهای اروپایی هم  به گرد پایش نمی رسند. کشور مالزی به سوی فرداهای روشن می تازد تا محیطی ایده آل برای زندگی مردمان کشور و مهاجران و توریست ها را فراهم کند.

تاریخچه ی پنج دوره مالزی

تاریخچه ی پنج دوره مالزی

 در این بخش می خواهیم با پنج دوره تاریخ کشور مالزی بیشتر آشنا شویم:

قرون آغازین:

 زندگی انسان ها در کشور مالزی از چهل هزار سال قبل از میلاد مسیح در غارهای نیاه، در منطقه ساراواک آغاز شد و ساکنان اولیه این غارها احتمالا از نژاد زرد و یا چینی مغولی بودند و به صورت قبیله ای زندگی می کردند.

دوران فراز و نشیب ملاکا:

 این دوران فراز و نشیب بسیاری داشته است به طوری که بعد از بنیان گذاری اولیه ملاکا توسط پارامسوارا شاهزاده سوماترایی در قرن پانزدهم یک قرن بعد به وسیله پرتغالی ها به تصرف درامد و در قرن هفدهم هلندی ها با شکست دادن رقبای پرتغالی خود ملاکا را از آن خود کردند. در این بین اتفاقات زیادی در ملاکا رخ داد که از آن می توان از جنگل های قبایل سوماترایی غربی حکومت سلطنتی در منطقه ترنگانو و اشغال توسط نیروهای انگلیسی یاد کرد.

 دوران استعمار:

در اوایل قرن نزدهم زمانی که کشور انگلستان سنگاپور را اشغال کرد و تحت فرمان خود برد این دوره استعماری شروع شد و بنابر توافق ما بین انگلیس و هلند، هلندی ملاکا را به انگلیسی ها واگذار نمودند.

دوران استقلال:

 این دوران در زمان جنگ جهانی دوم و پس از اشغال مالزی به وسیله ژاپنی ها آغاز شد و بعد از شکست متحدین برای بار دیگر به دست نیروهای انگلیسی افتاد و در دهه شصت میلادی بود که کشور مالزی، صباح، ساراواک و سنتگاپور طی توافقنامه ای متحد شدند و به این ترتیب اتحادیه مالزی در آن دوران تشکیل شد.

 دوران بعد از استقلال:

 بعد از استقلال کشور مالزی همچنان مشکلاتی را پیش رو داشت که آن ها ناشی از درگیری با کشور اندونزی بود که در نهایت در سال 1965 میلادی سنگاپور از مالزی جدا شد و استقلال خود را اعلام کرد. در سال 1704 میلادی فیلیپین نیز یک مدعی فعال برای ساباه در آن دوره بود که این ادعا امروزه هم پابرجا است. اقتصاد کشور طی ده سال و بین دهه های 1980 الی 1990 رشد بسیار صعودی داشت که تمام این پیشرفت ها به این شکلی که امروزه می بینیم را مردمش مدیون دکتر مهاتیر محمدتون هستند. همچنین در طول این دوران طلایی مالزی از لحا مناظر و ظواهر تغییر بسیار شگرفی داشته است.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم مالزی

فرهنگ و آداب و رسوم مردم مالزی

 مردم کشور مالزی نیز مانند بقیه کشورهای آسیایی بسیار خونگرم و مهمان نوازاند. بسیار جالب اینجاست که علاقه خاصی هم به ایرانی ها دارند و از آنجا که بیشترین جمعیت کشور مسلمان هستند رستوران ها و فروشگاه هایی موجود هستند که جنس حلال را از دیگر اجناس تمیز می دهند و همان طور که می دانید هندوها و چینی ها بودایی هستند و اینکه بومی ها بسیار خوش خلق و خو و بخشنده هستند. نکته بسیار جالب و حائز اهیمت این است که مردم کشور مالزی هم در کارها مانند اروپایی ها ماشینی و بسیار منظم هستند.

 این موضوع یکی از دلایل پیشرفت تصاعدی این کشور شده است و البته این نظم را هم تا حدودی مدیون سرمایه گذری و تجارت شهروندان ژاپنی در کشور مالزی و به دنبال آن نظارت و مدیریت آن ها از لحاظ نظم شهرت جهانی دارند هستند. مردم کشور مالزی مانند تمام مردمان شرقی خونگرم و مهمان نواز هستند. مسافران و گردشگران هنگام حضور در کشور مالزی رفتار انسان دوستانه و مهربانی با خارجی ها می بینند.

کشور مالزی کشوری استوایی با وجود مردمانی خونگرم و مهربان برای زندگی، تحصیل و سفر بسیار عالی و جذاب است. آداب و رسوم مردم کشور مالزی شرقی و آسیایی می باشد و سازگاری زیادی با فرهنگ ما ایرانیان دارد. مردم کشور مالزی دارای فرهنگ و آداب و رسوم های ذیل می باشند:

مردم کشور بسیار منظم هستند و یکی از دلایل پیشرفت آن ها همین موضوع می باشد. مردم این کشور انسان های پرتلاش و سخت کوشی هستند. مردم مالزی یا همان مالایی ها به تفریح و نشاط علاقه بسیاری نشان می دهند. در کشور مالزی به هر بهانه ای یک مراسم جشن برپا می کنند. به جز فستیوال ها و جشن ها، مراسم مذهبی فراوانی دارند که در این کشور برگزار می شود و مسافران زمانی که به این کشور سفر می کنند می توانند این جشن ها و مراسم های مذهی را از نزدیک مشاهده کنند. کشور مالزی به طوری اداره می شود که به هر بهانه ای یک جشن و فستیوال و مراسم مذهبی برگزار می کنند.

 مردم کشور مالزی مانند مردمان ما ایرانی ها هنگام وارد شدن به منزل کفش های خود را خارج می کنند. اگر به مسجد یا امکان مذهبی یا مراکز اسلامی بروند حتما حجاب اسلامی و قوانین آن مکان مذهبی را رعایت می کنند. اگرچه انواع ادیان و مذاهب در کشور وجود دارند و آزاد هستند هر نوعی گرایشی داشته باشند اما اغلب مردم مسلمان هستند و این موضوع بر فرهنگ مردم مالزی تاثیر مستقیم گذاشته است.  باید این نکته را در نظر بگیرید بوسیدن و در آغوش گرفتن در اماکن عمومی در نزد مردم در این کشور اسلامی کار پسندیده ای نمی باشد.

مذهب و زبان مردم مالزی

مذهب و زبان مردم مالزی

 طبق قانون اساسی کشور مالزی دین رسمی مردم این کشور اسلام می باشد. ولی داشتن هر نوع دین دیگر برای شهروندان آزاد می باشد. بر طبق سرشماری سال 2016 میلادی جمعیت کشور مالزی چیزی در حدود سی و یک میلیون نفر برآورد شده است. که در حدود 61 درصد آن ها را مسلمانان، حدود 19 درصد را بودایی ها، حدود 9 درصد را مسیحیان، حدود 6 درصد را هندوها و حدود 1.5 درصد را کنفسیوس گرایان، تائوئیسم و پیروان مذهب چینی تشکیل داده اند. البته حدود 0.7 درصد هم از مردم کشور مالزی پیرو هیچ دینی و آینی نیستند. و حدود 1.5 درصد باقی مانده از مردم مالزی از دین های دیگر پیروی می کنند.

 زبان رسمی و ملی کشور مالزی زبان ملایی یا باهاسا مالایو می باشد. قانون زبان ملی در کشور در 1967 میلادی الفبای لاتین را جایگزین الفبای جاوی کردند البته استفاده از الفبای جاوی سنتی مانعی نداشته است. در ضمن ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که زبان انگلیسی زبان دوم کشور مالزی به حساب می آید و اغلب در معاملات تجاری و اقتصادی از این زبان استفاده می کنند و همچنین به علت چند نژاد بودن مردمان در این کشور زبان های چینی و هندی نیز در آن عموما رایج می باشد.

آشنایی با مالزی : پوشش مردم در مالزی

پوشش مردان در مالزی
پوشش مردم در مالزی

اکثریت مردم کشور مالزی مسلمان هستند. بنابریان مسافران و گردشگران باید در سفر به کشور مالزی به فرهنگ و مذهب  مردم مالزی احترام بگذارند. اگرچه تمامی مردم کشور مالزی مقید به یک دین نیستند و حتی میان مردم افراد بی دین هم نیز دیده می شود اما اکثریت جمعیت را مسلمانان تشکیل می دهند. مالزی یک کشور مسلمان می باشد. همچنین جزو کشورهای پیشرفته جهان نیز به حساب می آید.

بنابر این مردم این کشور از نظر پوشش باید متناسب با استاندارد های کشورهای پیشرفته باشند. می توان گفت به طور کلی هیچ نکته یا استاندارد خاص در شهر کوالالامپور یا سایر شهرهای مالزی برای مسافران و گردشگران وجود ندارد. زنان مسلمان در کشور برای پوشش خود از روسری و لباس های بلند استفاده می کنند.

موقعیت جغرافیایی و جمعیت کشور مالزی

موقعیت جغرافیایی و جمعیت کشور مالزی

 کشور زیبای مالزی در جوب شرقی قاره پهناور آسیا قرار دارد. و از سیزده ایالت و سه سرزمین فدرال تشکیل شده است. کشور مالزی در مساحتی بالغ بر سیصد و سی هزارو هشتصد و سه کیلومتر مربع واقع و گسترده شده است. استاندار هر استان را در کشور مالزی اصطلاحا شاه می نامند. کشور مالزی به واسطه ی دریای جنوبی کشور چین به دو قسمت هم اندازه یعنی شبه جزیره مالزی و مالزی شرقی یا ورنئوی مالزی تقسیم بندهی شده است.

جالب است بدانید شبه جزیره مالزی از شمال مرز خشکی و دریایی با کشور تایلند و با کشورهای سنگاپور ویتنام و اندونزی نیز مرز دریایی دارد. در حالی که کشور مالزی شرقی با کشور برونئی و اندونزی مرز خشکی و دریایی و نیز با کشورهای فیلیپین و ویتنام مرز آبی دارد.

آب وهوای کشور مالزی

آب وهوای کشور مالزی

 برخلاف کشور ما ایران که نمی شود آب و هوا را پیش بینی کرد در کشور مالزی به راحتی می توان حدس زد تا یک ساعت دیگر چه اتفاقی در آسمان می افتد و به دلیل آب و هوای استوایی کشور مالزی هوا شرجی و گرم و نور خورشید و پرتوهای آن بسیار زیاد می باشد. مالزی  برخلاف ایران که کشور چهارفصلی می باشد مالزی تنها دارای یک فصل آن هم تابستان گرم و با رطوبت حدود هشتاد درصد است.

این کشور دارای آب وهوای استوایی است چرا که مالزی به خط استوا خیلی نزدیک می باشد. در طول سال به طور کلی هوا گرم و مرطوب است در مالزی میزان بارندگی و بادهای موسمی بسیار زیاد می باشد. بنابراین بسیار حائز اهمیت می باشد که در چه زمانی از این کشور دیدن می کنید تا بیشترین لذت را از سفر به این کشور زیبا داشته باشید.

 بخش شرقی کشور مالزی شاهد بیشترین میزان بارندگی از اوایل ماه نوامبر تا آخر ماه مارس بوده که البته بر اثر بادهای موسمی شمال شرقی به وجود می آیند. یک رشته کوه از میان  کشور می گذرد که باعث به وجود آمدن پناهگاهی در برابر بادهای موسمی شرقی می باشد. بارندگی در شهر بزرگ کوالالامپور و شهرهای دیگر در بخش غربی به دلیل دوری از این رشته کوه دراین محدوده زمانی یعنی (اوایل ماه نوامبر تا پایان ماه مارس) بسیار شدید و با طوفان های خطرناک همراه است.

همچنین باد موسمی که از ماه های مه تا سپتامبر از غرب این کشور می وزد شهرهایی همچون کوالالامپور را در بر می گیرند. بیشترین میزان بارندگی در کشور مربوط به شهر کوالالامپور در همین فصل رخ می دهد. ذکر این نکته با اهمیت می باشد. که در زمان های گفته شده از سفر به کشور مالزی خوددداری نمایید در غیر این صورت مجبور می شوید زمان بیشتر خود را در هتل ها بگذارنید.

فصول مناسب سفر به کشور مالزی

فصول مناسب سفر به کشور مالزی

خشک ترین زمان برای بازدید و سفر به کشور مالزی بین ماه دسامبر تا فوریه و از ماه می تا اوت می باشد که همچنین شلوغ ترین دوره برای بازدید کنندگان است و مرطوب ترین ماه ها از  سپتامبر تا نوامبر خواهد بود. ساحل شرقی دارای آب وهوای متغیر با دو فصل مشخص می باشد و بهترین زمان برای بازدید از آوریل تا اکتبر است. یعنی زمانی که هوا در خشک ترین موقع سال است. درجه حرارت در سطح دریا از بیست و یک درجه سانتی گراد الی سی و دو درجه سانتی گراد می باشد.

 در حالی که در ارتفاعات بالاتر نسبتا سردتر و از دمای پانزده الی بیست و پنج سانتی گراد خواهد بود. بارندگی سالانه بین 2000 الی 2500 میلی متر می باشد. با این حال سواحل شرقی امکان دارد که یک فصل مرطوب سنگین تر هم داشته باشد و در طول دوره بارانی بهتر است از سفر به مالزی اجتناب کنید.

آشنایی با مالزی : شهرهای مهم و توریستی کشور مالزی

شهرهای مهم و توریستی کشور مالزی

در آشنایی با مالزی ، توریست ها و مسافرانی که برای اولین بار به کشور مالزی سفر می کنندبا مناظر فوق العاده ای رو به رو می شوند. در کشور مالزی می توان مناطقی را دید که چهره میلیون ها سال قبل این کره خاکی را به نمایش عموم می گذارند. این کشور جزو کشورهایی می باشد که واقعا انتخاب شهر و محل جهت گشت و گذاربسیار سخت و دشوار است. به این دلیل که به قدری این کشور جذابیت های فراوانی دارد. که انتخاب برای گردشگران و مسافران را دشوار و سخت می کند.

به همین علت تخت کوروش ایرانیان قصد دارد در این قسمت از شهرهای مهم و دیدنی این کشور جهت آشنایی بیشتر شما همراهان گرامی عزیز به طور خلاصه اطلاعاتی در اختیارتان گذاشته و شما را درد انتخاب بهتر و مناسب تر یاری کند.

شهرهای توریستی عبارتند از:

 کوالالامپور، پنانگ، شهر لنکاوی، جرج تاون، سوبانگ جایا، جوهور بهرو، ایپوه،کوچینگ،Port Klang

راز و رمز پرچم کشور مالزی

راز و رمز پرچم کشور مالزی

 پرچم کشور مالزی که با خطوط افتخار یا مالایی از چهارده خط قرمز و سفید و یک هلال و یک ستاره به رنگ زرد در زمینه سرمه ای تشکیل شده است. پرچم کشور شانزده سپتامبر 1963 میلادی به رسمیت شناخته شده است. تمامی نقش ها و رنگ ها های روی پرچم معنی خاصی دارند. به عنوان مثال چهارده خط عرض نشان دهنده سرزمین های فدرال و چهارده پر ستاره (چهارده خط شعاع نور ستاره) نشا دهنده وحدت بین سرزمین های فدرال کشور مالزی می باشد.

مالزی کشوری با دو پایتخت

مالزی کشوری با دو پایتخت

 آیا می دانستید مالزی کشوری است با دو پایتخت متفاوت؟

 از آنجا که اینجا کشور شگفتی ها می باشد پایتخت این کشور نیز جزو عجایب است.زمانی که به مالزی سفر می کنید با این نکته رو به رو می شوید که مالزی داری دو پایتخت می باشد. اگر به دنبال تفریح و گردش و خوش گذرانی و خرید در کشور مالزی هستید باید مقصد شما شهر کوالالامپور پایتخت گردشگری و معماری مالزی است. شهر کوالالامپور خانه مجلس، مل اقامت رسمی پادشاه، مرکز اقتصادی، حمل و نقل،  فرهنگی و غیره در کشور می باشد.

شهر کوالالامپور در بخش غربی شبه جزیره و حدود بیست و پنج مایل یا چهل کیلومتر از ساحل واقع شده است. اگر به قصد تجارت و بیزینس وارد کشور می شوید باید بدانید شهر پوتراجایا پایتخت اداری کشور است که بسیاری از مراکز اداری و نهادهای دولتی  و وزارت خانه های کشور در این شهر واقع شده است. پوتراجایا پایتخت اداری کشور مالزی در شانزده مایلی یا بیست و کیلومتری در جنوب کولالامپور واقع شده است.

تقویم و تعطیلات رسمی کشور مالزی

تقویم و تعطیلات رسمی کشور مالزی

تقویم و تعطیلات رسمی کشور مالزی یک

 اگر عاشق تعطیلات هستید باید بدانید که کشور مالزی یکی از نقاطی است که تعطیلات زیادی در تقویم این کشور ثبت شده است. زندگی اقوام و ملیت های مختلف در این کشور، آمار تقویم و تعطیلات رسمی کشور را بالا برده است. درتقویم مالزی روزهای تعطیلی زیادی ثبت شده است. تعطیلات تاریخی، تعطیلات مذهبی، تعطیلات یاد بود، تعطیلات زادروز پادشاهان مالزی، سلطان یا یکی از دلتمردان جزو تعطیلات رسمی کشور مالزی می باشد.

جالب است بدانید برخی تعطیلات در این کشور ایالتی هستند و در برخی ایالت ها متفاوت می باشد. درمیان تقویم تعطیلات رسمی کشور مالزی چهارده تعطیل ملی می بینید که به صورت سراسری می باشد. جدیدترین تعطیل رسمی که به تقویم کشور اضافه شده است روز مالزی است که از سال 2010 میلادی که روز شانزده سپتامبر به مناسبت شکل گرفتن فدراسیون مالزی تعطیل رسمی اعلام شده است.

جاذبه های گردشگری کشور مالزی

جاذبه های گردشگری کشور مالزی

 کشور مالزی تنوع بالایی از جاذبه های گردشگری دارد. شبه جزیره مالزی به دلیل داشتن سواحل شنی یکی از بزرگترین و معروفترین مکان های مناسب برای غواصی در کل دنیا به شمار می رود. محدوده ساراواک یکی از مناطق این کشور است که به دلیل داشتن آب های زلال و تنوع بالای جانوران دریایی مخصوصا ماهی ها و اقامت های مختلف از زیباترین جاذبه های تفریحی و گردشگری در دنیا محسوب می شود. بهتر است گردشگران از مناطق نزدیک شروع به بازدید از مناطق گردشگری را اولویت بندی کنند. به دلیل اینکه کشور مالزی مملو از مناطق گردشگری و زیبا و چشم نواز می باشد.

 شما همراهان گرامی تخت کوروش ایرانیان اگر قصد سفر به کشور را دارید پیشنهاد می کنیم در (جشن کیک ماه) یا جشن نیمه پاییز را از دست ندهید. جشن کیک هر ساله در ماه سمپتامبر برگزار می شود. مردم در این جشن کیک هایی که شبیه قرص ماه هستند را آماده و تهیه می کنند. در چنین روزی در قرن چهاردهم میلادی چینی ها علیه سرداران مغول خود قیام کردند و آن ها را از کشور بیرون کردند. جشن سال نوی چینی ها، انواع جشن ها جذاب بودایی ها به خصوص (روز وساک) که روز تولد بودا می باشد و همچنین جشن های اسلامی از جمله این جشن هایی که در کشور مالزی برگزار می شود.

 مکان های دیدنی و جذاب کشور بسیار زیاد می باشند که در مدت کوتاه تورهای گردشگری به سختی می توانید تمام آن ها را ملاحظه کنید.

 

برج های دوقلو پتروناس

 برج های دوقلوی پتروناس یکی از معروف ترین مکان های دیدنی کشور مالزی می باشد. دو ساختمان هشتاد و هشت طبقه ای که در صد و هفتاد و پنج متری سطح زمین با پله به متصل شدند.برج های دو قلو پتروناس دارای چهارصد و پنجاه و دو متر ارتفاع اطراف این برج ها استخرها و آبگیرها مختلف و همچنین رستوران ها و مراکز خرید متعددی موجود است.

برج های دوقلو پتروناس مالزی

موزه ملی مالزی

موزه ملی کشور مالزی

 موزه ملی در کشور مالزی یکی دیگر از اماکن دیدنی شهر کوالالامپور می باشد. خود ساختمان اصلی این موزه با معماری بومی که دارد از جاذبه های گردشگری این کشور به حساب می آید. این موزه در نزدیکی باغ ها ( دریاچه پردانا) واقع شده است. همچنین بافت دیدنی محله جالان دامانسارا در شهر کوالالامپور یکی از
جاذبه های دینی می باشد. برای بازدید از شهر کوالالامپور از زاویه متفاوت می توانید به ( برج کی ال ) بروید.

 برج کی ال پنجمین سازه بزرگ دنیا می باشد و حدود چهارصد و بیست و یک متر ارتفاع دارد. شهر بوکیت مراه در پراک به دلیل هم جواری با آب از محبوب ترین مکان ها نزد توریست ها و گردشگران قرار دارد. شهر بوکیت مراه فقط سه با شهر کوالالامپور فاصله دارد. اما سیستم حمل و نقل ضعیفی دارد. پس اگر خودتتان صاحب ماشین نمی باشید بهتر است خیلی دور تر از مرکز شهر اقامت نداشته باشید.

 اغلب اطراف جاذبه ها وسایل حمل و نقل عمومی پیدا می شود.در این کشور برای هر فرد با هر اعتقاد و گرایش بازی و سرگرمی های آبی دارد که می تواند هر سلیقه ای را به خود جلب کند و از خود راضی نگاه دارد.

پارک ملی مالزی Gunung mulu

Gunung mulu پارک ملی مالزی

 پارک ملی گونونگ مولو در شهر میری قرار دارد و موجب افزایش تعداد بازدیدکنندگان از این شهر شده است. در سال های اخیر مقامات کشور مالزی توانستند این شهر را در میراث جهانی یونسکو به ثبت برسانند. پارک ملی شهر میری ترکیب شگفت انگیزی از جنگل های بکر غارهای مخوف و هیجان انگیز و صخره های سنگی گوتیک وارا را در خود جای داده است.

جنگل بارانی بورنئو

جنگل بارانی بورنئو مالزی

 جنگل های بارانی بورنئو را می توان قدیمی ترین جنگل های بارانی در جهان نام برد. که قدمت آن ها به صد و سی میلیون سال قبل باز می گردد. حدود نیمی از جوب و الواری که از مناطق گرمسیری به دیگر بخش های جهان برده می شوند از این جنگل به دست می آیند. مساحت جنگل های بارانی بورنئو حدود دویست و هشتاد و هفت هزار مایل مربع تخمین زده می شود که بیشتر از دو برابر کشور اروپایی کشور آلمان می باشد.

تخمین زده شده است که پانزده هزار گونه گیاهی در جنگل های بورنئو قابل رشد هستند. اورانگوتان ها تنها در این جنگل های و یک منطقه دیگر از دنیا دیده می شوند که همین موضوع می تواند دلیل مهمی برای حفاظت شدید از جنگل های محسوب می شود. این منطقه می تواند جایگاه و محل مناسب و خوبی برای وقت گذراندن خانواده ها باشد.

کامرون هایلندز

کامرون هایلندز

کامرون یا کمرون هایلندز یکی ازمناطق تفریحی و گردشگری کشور مالزی می باشد که دارای محیط آرام و بی سر و صدا بوده که چشم اندازهای زیبایی از طبیعت
را به گردشگران نشان می دهد. منطقه کامرون هایلندز را مزارع چای پوشانده اند که جلوه خاصی به این ناحیه از کشور داده است. کامرون هایلندز می تواند برای افرادی که می خواهند یک تفریح و گردش ارزان و مقرون به صرفه داشته باشند بسیار مناسب و لذت بخش باشد.

تمن نگارا

تمن نگارا را به درستی می توان یک مکان زیبا و تفریحی فوق العاده دانست. منطقه مورد اشاره در شهر کوالالامپور که پایتخت کشور مالزی می باشد قرار دارد. پارک تامان نگارا همان پارک ملی کوالالامپور است که البته نام آن در ابتدا پارک ملی جورج شاه چهار بوده است. اما پس استقلال این کشور به نام تمن نگارا تغییر نام یافت.

تمن نگارا مالزی

نام امروزی این پارک در زبان بومی مردم در کشور مالزی به معنای پارک و یا جنگل ملی می باشد. می توان گفت به نظر می رسد هیچ گردشگر و توریستی بدون دیدن این پارک از مالزی خارج نشود.پارک تمن نگارا فضای ایده آلی برای عکاسی و فیلم برداری دارد.

کلاس‌ های آشپزی در پوکت بیشتر بخوانید: کلاس‌ های آشپزی در پوکت : آشنایی با کلاس‌های آشپزی پوکت

خیابان خائوسان، سفر به بانکوک، اقامت در بانکوک بیشتر بخوانید: جواهر پنهان بانکوک: راهنمای جامع گردشگری خیابان خائوسان

باتو فرینگی

 ناحیه باتو فرینگی در حومه شهر جرج تاون در پنانگ در کشور مالزی قرار دارد. منطقه اتو فرینگی در امتداد ساحل شمالی جزیره پنانگ و یازده کیلومتری شمال غربی مرکز شهر قرار دارد و اهمیت زیادی در بین مردم محلی دارد. البته ذکر این نکته ناگفته نماند که گردشگران و توریست ها نیز این منطقه از مالزی را برای گذراندن اوقات فراغت مناسب و دلنشین می دانند. ساحل منطقه باتو فرینگی پوشیده از هتل های مختلف و متنوع می باشد.

باتو فرینگی مالزی

معبد کک لوک سی

معبد کک لوک سی مالزی

در کشور مالزی علاوه بر طبیعت زیبا و منحصر به فرد بناها و ساختمان های زیادی در این کشور وجود دارند که بسیار هیجان انگیز هستند و در هیچ جای دیگر دنیا به چشم نمی خورند. معبد کک لوک سی یکی از این بناهای مهم می باشد که البته بزرگ ترین معبد بوداییان ساکن در کشور و یک از بزرگترین معابد در جنوب شرقی قاره آسیا محسوب می شوند. دیوارهای معبد کک لوک سی با کنده کاری هایی که به سال ها قبل باز می گردد مجسمه ها و نقاشی های دیواری پوشیده شده است. مسیر رسیدن به این معبد بسیار پیچ در پیچ و گیج و متحیر کننده است البته فروشگاه های مختلفی در این مسیر قرار دارد.

جورج تاون

جورج تاون کشور مالزی

جورج تاون یک ناحیه یا بهتر بگوییم یک منطقه زیبا و تفریحی در نزدیکی شهر کوالالامپور است. این شهر که نسبتا بزرگ اعلام شده است در کرانه اقیانوس اطلس واقع شده است و جمعیت آن طبق آخرین سرشماری در سال 2002 میلادی انجام گرفته است حدود دویست و سیزده هزار و هفتصد و پنج نفر محاسبه شده است. منطقه جورج تاون بزرگترنی شهر گویان است و لقب باغ شهر کارائیب را به خود داده است. شهر جورج تاون یک مرکز خدمات مالی به حساب می آید به همین علت دارای اهمیت بالایی می باشد. شهر جورج تاون با توجه به موقعیت خوبی که در کشور مالزی دارد مقصد مورد پسند بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا می باشد.

خدمات گردشگری در کشور مالزی

خدمات گردشگری در کشور مالزی

مخدمات بانکی برای گردشگران:

در کشور مالزی امکان افتتاح حساب بانکی برای کسانی که اقامت بلند مدت دانشجویی و یا مهاجرت دارند و یا به عبارتی ویزای دانشجویی و یا ویزای اقامتی دارند امکان پذیر است و مسافران در سفر به این کشور و شهرها نمی توانند افتتاح حساب داشته باشند.

 تسهیلات درمانی برای گردشگران:

در کشور مالزی تامین بیمه درمانی برای افرادی که اقامت بلند مدت مانند اقامت دانشجویی و یا اقامت بر پایه سرمایه گذاری دارند قابل انجام نمی باشد. البته برای افرادی که تمایل دارند به عنوان توریست و گردشگر به کشور سفری داشته باشند بیمه درمانی تعلق نمی گیرد.

اجاره اتومبیل برای گردشگران:

نمی گیرد در کشور مالزی اجاره خودرو به صورت آنلاین از طریق وب سایت های شرکت های تامین کننده خودرو و اجاره ای به صورت بسیار ساده می باشد. در زمانی که به کشور مالزی رسیدید می توانید در فرودگاه اتومبیل مورد نظر خود را اجاره کنید.

بهترین جزایر کشور مالزی

بهترین جزایر کشور مالزی

کشور مالزی سرزمینی ساحلی می باشد که از جزایر مختلف تشکیل شده است که بسیار دیدنی و جذاب هستند و چشم هر توریست و گردشگری را به خود مشغول می کند. بسیاری از این جنگل های زیبا از درختان بسیار زیادی پوشیده شده اند و قابل سکونت و  زندگی نیستند و حتی پیاده روی در این مناطق سخت می باشد. سواحل این جزایر در کشور به واسطه ویژگی های منحصر به فرد که دارند از قبیل صخره های مرجانی و آب های شفا جذابیت های خاصی برای گردشگرانی که به این منطقه زیبا و فوق العاده سفر می کنند. گذشته از این ها روزگارانی که بر این سرزمین زیبا گذشته است توانسته رد پاهای خوبی از خود به جا بگذارد.

آشنایی با مالزی : بهترین جزایر کشور مالزی عبارتند از:

جزیره لنکاوی_ جزیره پرهنتیان_ جزیره صباح_ جزیره ساراواک و چندین جزیره دیگر اشاره کرد.

جزیره لنکاوی مالزی

جزیره لنکاوی  از مشهورترین جزایر کشور مالزی به حساب می آید که دلیل این از لحاظ جغرافیایی در موقعیت شمال غربی کشور قرار دارد. جزیره لنکاوی از نود و نه جزیره تشکیل شده است. جاذبه های اکتوریستی که در جزیره لنکاوی وجود دارد آن را به یکی از زیباترین و بی نظیرترین مناطق گردشگری جهان تبدیل کرده است. وسعت جزیره لنکاوی حدود چهارصد و هفتاد و هشت کیلومتر مربع محاسبه می شود و جمعیت آن مطابق آمار سرشماری که در سال 2010 میلادی انجام شده است حدود هشتاد و پنج هزار و پانصد و هشتاد و هشت نفر محاسبه شده است که البته در طی این دوازده تغییراتی پیدا کرده است.

جزیره لنکاوی مالزی

جزیره پرهنتیان مالزی

جزایر پرهنیتان یکی از بخش های مهم گردشگری و توریستی کشور مالزی به حساب می آید. جزیره پرهنتیان در نوزده کیلومتری سواحل شمال شرقی کشور قرار گرفته است و محلی ها آنجا را بهشت گمشده می نامند. جزیره پرهنتیان البته فاصله کمی حدود شصت و چهار کیلومتر تا مرز کشور تایلند دارد. علت نامگذاری این جزایر به این دلیل می باشد که موقعیت جزایر به گونه ای خاص به عنوان یک نقطه شروع یا پایان برای معامله گران سفر از مالزی به بانکوک به حساب می آید.

جزیره پرهنتیان تشکیل شده از دو جزیره پرهنتیان بزرگ و پرهنیتان کسیل یا کوچک می باشد. اگر تمایل دارید تعطیلات خود را در کشور مالزی بگذارنید جزیره پرهنتیان بهترین گزینه است چون دارای یک مجتمع ساحلی ایده آل برای تعطیلات خانوادگی خواهد بود.

جزیره پرهنتیان مالزی

Kinabatangan جزیره کیناباتانگان مالزی

جزیره کیناباتانگان مالزی

سواحل کشور مالزی جزو یکی از بهترین جاذبه های دیدنی و گردشگری جهان می باشد. رودخانه کیناباتانگان به دلیل طبیعت مسحور کننده خود یکی از توریستی ترین منطقه های کشور به حساب می آید. رودخانه کیناباتانگان مرکز تعداد بسیار زیادی از حیوانات وحشی قاره آسیا به حساب می آید که گردشگران زیادی از قبیل پژوهشگران عکاسان و مردم معمولی و علاقمندان به طبیعت و طبیعتگردی را به سوی کشور مالزی می کشاند.

کوه کینابالو مالزی

اگر شما از طرفداران کوه نوردی و کوه پیمایی و فتح قله هستید ما به شما قله کینبالو را توصیه می کنیم.قله کینبالو دومین کوه بلندی می باشد که در قاره ی آسیا مخصوصا آسیای جنب شرقی دیده می شود که دارای چهار هزار و نود و پنج متر ارتفاع بوده و همچنین بخشی از پارک دولتی کینبالو در کشور مالزی شرقی قرار دارد.قله کینبالو و پارکی که در آن واقع شده است در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است و این پارک و قله دارای پوشش گیاهی متنوع و بسیار زیادی می باشد.

کوه کینابالو مالزی

 جزایر صباح و ساراواک

جزایر صباح و ساراواک

اگر در کشور مالزی بخواهید یک منظره فوق العاده را ملاحظه کنید و یا چشم خود را ببندید و یک شهر رویایی را تجسم کنید احتمال بسیار زیاد تجسم شما دقیقا جزایر صباح و ساراواک شبیه سازی خواهد شد.جزایر صباح و ساراواک دارای آب و هوای دلنشین و مطبوع رودخانه ای با آب های شفاف و زلال و جنگلی با حیوانات متنوع و مختلف درختان همیشه سر سبز و سربه فلک کشیده و زیبا و ساحلی تمیز و براق که این حس  فوق العاده را به گردشگران و مسافران منتقل می کند که گویی در مکانی و محیطی بی نقص قرار گرفته اند. جزایر صباح و ساراواک از لحاظ موقعیت جغرافیایی در کشور در حوالی ایالت برونئی قرار دارد.

دو جزیره صباح و ساراواک را می توان بزرگترین ایالت در این کشور معرفی کرد که به دلیلی  برخورداری از طبیعی بکر و زیبا و چشم نواز حتی چشم اروپاییان را به خود جلب کرده است. برخلاف بسیاری از جزایر کشور مالزی که غیر قابل سکونت و زندگی هستند جزایر صباح و ساراواک جزایری آرام و دنج برای یک زندگی بی دغدغه در فضایی آرام و مکان مناسبی می باشد.

جزیره پانگکور مالزی

جزیره پانگکور مالزی

کشور مالزی کشوری مملو از صدها جزیهر کوچک و بزرگ بسیار زیبا می باشد. گردشگران و توریست هایی که به این کشور سفر می کنند در سفر خود به مالزی گزینه های جذاب زیادی برای گشت و گذار در طول سفرشان دارند. جزیره پانگکور از مهم ترین مراکز توریستی در شرق آسیا و کشور مالزی به حساب می آید. اگر در تعطیلات و سایر اوقات سال قصد سفر به کشور و استراحت کنار دریا و دیدن یک جزیره خاص را مدنظر دارید توصیه ما به شما جزیره پانگکور است. که معنای آن
جزیره زیبا و برگرفته از گذشته است.

جزیره سیپادان

کشور مالزی را سرزمین جزایر ساحلی مینامند. البته جذابیت و زیبایی سواحل مالزی موجب محبوبیت جهانی این کشور در جهان شده است. ویژگی های منحصر به فرد جزایر کشور مالزی مانند آب های زلال و شفاف مانند کریستال صخره های عظیم مرجانی بزرگ و کوچک این جزایر زیبا را تشکیل می دهند. در سفر به کشور مالزی حتما به مجمع الجزایر صباح بروید و از سیپادان که یکی از زیباترین جزیره های این شهر دیدن کنید.

جزیره سیپادان وسعت چندانی ندارد و توریست ها و گردشگران می تواند پیاده دور تا دور این جزیره زیبا را طی کنند. جزیره سیپادان محیطی مناسب برای غواصان که به دنبال محیط های بکر و افسانه ای هستند بسیار مناسب می باشد.

جزیره سیپادان مالزی

جزیره ردانگ مالزی

جزیره ردانگ

در کشور مالزی مجمع الجزایر ردانگ که از نه جزیره بسیار زیبا تشکیل شده که به مجموع آن ها باید پارک دریای ردانگ هم اضافه شود مجمع الجزایر ردانگ می گویند.پارک دریایی ردانگ دارای امکانات کامل جهت غواصی و شیرجه برای گردشگران می باشد. از بزرگترین جزایر واقع شده در ساحل شرقی شبه جزیره کشور مالزی به حساب می آید که به خاظر آب های فوق العاده زلال و سواحل ماسه ای سفید رنگ جانوران دریایی عجیب از جمله ماهی استوایی و صخره های متعدد شهرت بسیار زیادی در جهان دارد.

جزیره مانوکان مالزی

جزیره مانوکان در بین جزایر مختلف و متنوع کشور مالزی یک نقض زیاد در جذب گردشگران و توریست ها دارد. شاید عجیب به نظر برسد اما سالانه بیش از بیست هزار بازدید کننده و گردشگر و توریست به جزیره زیبا سفر و باید می کنند. در حقیقت بیشترین تعداد بازدید گردشگران و توریست های داخلی و بین المللی به این جزیره صورت می گیرد. دلیل این امر را می توان مسافت طی شده برای رسیدن به این جزیره زیبا دانست. جهت رسیدن به جزیره مانوکان تنها باید پانزده دقیقه قایق سواری لازم است. جزیره مانوکان به افرادی که به دنبال یک سفر یک روزه هستند به شدت این جزیره توصیه می شود.

جزیره مانوکان مالزی

پولائو تیومان مالزی

پولائو تیومان مالزی

جزیره ساحلی تیومان (یا به زبان مالاییایی: پولائو تیومان) یک جزیره در منطقه رومپین پاهنگ کشر مالزی می باشد. نیومان از هفت روستا که بزرگترین و پرجمعیت ترین آن ها کامپونگ تک نام دارد تشکیل شده است. جزیره ساحلی تیومان با درختان بسیار زیاد و انبوه تعداد کمی سکنه دارد. صخره های مرجانی این جزیره باعث تبدیل این محل که به کام مورد علاقه غواصان شده است. اطراف جزیره ساحلی پولائو تیومان را استراحتگاه ها و کلبه های تفریحی فرا گرفته اند که برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

بهترین هتل های کشور مالزی

بهترین هتل های کشور مالزی

یکی از مهم ترین مقاصد قاره آسیا برای گردشگران و توریست ها از سراسر دنیا کشور مالزی می باشد که از سراسر دنیا به این کشور زیبا در هر فصل با تورهای کشور مالزی عازم این کشور می شوند. آسمان خراش های شهر زیبای کوالالامپور بخشی از دیدنی های شهر می باشد.

علاوه بر آسمان خراش ها و برج های
کوالالامپور جاذبه های رنگارنگ و معابد پر رمز و راز نیز در شهر دیده می شود که به هیمن علت هم گفته می شود این شهر می تواند پاسخگوی هر سلیقه ای باشد. رستوران های متنوع با انواع غذاهای خوشمزه از سراسر دنیا محل مناسبی برای عاشقان مزه های مختلف می باشد. هتل های پر زرق و برق بخش دیگری از این شهر و کشور می باشد که توجه ویژه ای به آن ها می شود.

هتل پنج ستاره تاپ گرند حیات کوالالامپور یکی از محبوب ترین هتل های کشور می باشد که در نزدیکی مرکز کنواسیون کوالالامپور قرار گرفته است. هتل گرند حیات دارای امکاناتی از قبیل پنجره ها بزرگ و سراسری از کف تا سقف اتاق ها می باشد که با چشم اندازی از پارک و مرکز شهر کوالالامپور را در معرض دید توریست ها و گردشگران قرار می دهد. حمام با اوان و آب گرم بیست و چهار ساعته مراکز تجاری متنوع اتاق اجلاس سرویس رخت شویی و خشک شویی کافه ها صبحانه خدمات نگهداری از کودکان و ده ها خدمات دیگر در این هتل زیبا به گردشگران و مسافران ارائه و عرضه می شود.

هتل گرند حیات دارای مراکز ماساژ سنتی مالزیایی همراه با انواع روغن های مخصوص راموان و تنتور و غیره می باشد.

Grand hyatt kuala lumpur هتل مجلل پنج ستاره مالزی

هتل کاپری فریزر جوهور بارو مالزی

هتل آپارتمان کپری بای فریزر از بهترین مکان ها جهت اقامت در طول سفرهای کاری و تفریحی و گردشگری است. این هتل آپارتمان یا به عبارتی این برج دارای
سی و سه طبقه بوده و یک بار زیبا در بام ساختمان این برج هتل قرار گرفته است که با چشم اندازی زیبا و خیره کننده پایتخت کشور مالزی شهر کوالالامپور را به زیبایی به نمایش می گذارد.

هتل کاپری فریزر جوهور بارو مالزی که در ناحیه بانگسار جنوبی که امروزه در جهت توسعه کور مالزی تغییرات زیادی در این هتل صورت گرفته واقع شده است.اطراف این هتل توسط مراکز تفریحی و تجاری مختلفی از قبیل مرکز همایش نکسس و پارکی با وسعت شش هکتار محصور شده است.

تمامی آپارتمان های موجود در این هتل مجهز به آشپزخانه های کوچک تلوزیون ها صفحه تخت انواع کانال های چینی و بین المللی سرویس حمام و دستشویی سشوار و لوازم استحمام می باشند.فاصله هتل آپارتمان کپری بای فریزر تا فرودگاه شهر کوالالامپور حدود چهل و پنج دقیقه و تا ایستگاه قطار تنها حدود ده دقیقه می باشد.

هتل کاپری فریزر جوهور بارو کشور مالزی

هتل کاپری فریزر جوهور بارو مالزی یک

le meridian kuala lumpur هتل له مریدین مالزی

le meridian kuala lumpur هتل له مریدین مالزی
le meridian kuala lumpur هتل له مریدین مالزی یک

هتل له مریدین شهر کوالالامپور مالزی را می توان به عنوان لوکس ترین و زیباترین هتل واقع شده در کشور مالزی دانست که موقعیت بسیار خوبی از نظر نزدیکی با دیگر جاذبه های گردشگری و توریستی شهر کوالالامپور دارد. همچنین در فاصله کمی از خیابان معروف و محبوب بوکیت بینتانگ قرار گرفته است. فاصله نزدیک و کم هتل له مریدین تا خیابان های معروف این امکان را به مسافران و گردشگران می دهد که در هر ساعتی با کمی پیاده روی به مرازک خرید بروند. هتل له مریدین به گونه ای ساخته شده است که تمامی اتاق های هتل منظره ای رو به شهر و یا استخر دارند.

دکور اتاق های له مریدین بسیار مدرن و ساده می باشد. رستوران ها بخش محبوب این هتل هستند که انواع غذاهای محلی و بین المللی و فست فودی در آن ها سرو می شود. مرکز اسپا و سلامت این هتل دارای امکانات عالی جهت ریلکس کردن هستند.

بهترین غذاهای کشور مالزی

معرفی غذاهای کشور مالزی

جمعیت کشور مالزی عمدتا دارای اقوام مالایی چینی و هندی می باشند که همین امر موجب به وجود آمدن فرهنگ های متنوع و جالب و همچنین تنوع غذایی بالا در کشور شده است و طرفداران زیادی را به این کشور زیبا جذب می کند و می کشاند. کشور مالزی بهشتی برای عاشقان غذا و نوشیدنی های متنوع می باشد. افراد می توانند هر نوع غذایی که دوست دارند با هر سلیقه ای از انواع کباب و برنج و نودل های سرخ شده و غذاهای کبابی دریایی را یک جا در کنار هم تجربه کنند.

معرفی چندین مورد از غذاهای مالزی عبارتند از:

نانسی کرتبو

نانسی کرتبو مالزی

نانسی کرابو یکی از معروف ترین ظرف غذاهای مالایی می باشد که دارای برنج آبی رنگ بوده که همین رنگ باعث ایجاد یک غذای جذاب و منحصر به فرد می شود.

کاری الکسا

کاری الکسا کشور مالزی

کرابو کاری الکسا یا لاکسا سوپی مملو از ادویه های مختلف و تند است که به خوبی نشان دهنده ترکیب آشپزی مالایی و چینی محسوب می شود.

آپام بالیک

آپام بالیک مالزی

آپام بالیک یک خوراکی خوشمزه بیشتر به عنوان یک میان وعده دلنشین مصرف می شود.

ایام پریک

ایام پریک مالزی

آیام پرچیک به عنوان یک غذای محلی و البته بسیار معروف در بین مردم مالزی و گردشگران شناخته می شود. ترکیبات این غذا شامل مرغی است که در شیر نارگیل پیاز سیر زنجبیل لیمو  فلفل و ادویه های دیگر می خوابانند. پس از مدتی که طعم دار شد کباب یا سرخ می شود. مزه این غذا هر گردشگری را به خود مجذوب می کند.

نانسی لمک

% آشنایی با مالزی,آشنایی با کشور مالزی,ویزا مالزی,بهترین جزایر کشور مالزی | آشنایی با مالزی

نانسی لمک را می توان پادشاه غذاهای مالایی قرار داد. دلیل این نام گذاری به این علت است که نانسی لمک از جمله محبوب ترین غذاهای محلی کشور مالزی

 می باشد. نام نانسی لمک در گویش محلی به معنای برنج چوب می باشد که برای آماده کردن آن برنج را با شیر نارگیل می پزند.

دندانگ

% آشنایی با مالزی,آشنایی با کشور مالزی,ویزا مالزی,بهترین جزایر کشور مالزی | آشنایی با مالزی

غیر ممکن است که کسی به کشور مالزی سفر کند و از این غذا تست کند و عاشق این غذای خوش طعم نشود. دندنگ البته به عنوان پنجاه غذای برتر جهان نیز قرار دارد و علت آن و مت.جه شدن موضوع آن پس امتحان کردن یک بار طعم دلنشین این غذای فوق العاده است.

واحد پولی کشورمالزی

واحد پولی کشور مالزی

 از سال 1975 میلادی به بعد رینگیت جایگزین دلار در کشور مالزی شد و به عنوان پول رسمی در این کشور شناخته شد. رینگیت چیزیست که نظر گردشگران و توریست ها را در رجه نخست به خود جلب می کند. معمولا به راحتی از واحد پولی کشور مالزی سر در می آورید. اسکناس های رینگیت رنگی است و با یک نگاه به سکه ها میتوان میزان آن ها را دریافت. هر رینگیت 100 سن است و اغلب قیمت گذاری ها با علامت اختصاری ام وای آر نشان داده می شوند. و قبل از میزان پول می آید  MYR 5.50 سال به این صورت است که:یک_ پنج_ده_بیست_پنجاه سن هستند. بعضی از سکه های آنقدر سبک هستند که به نظر قلابی می آیند.

اگر ملاحظه کردید در مغازه ای مابقی پولتان را شکلات داد اصلا تعجب نکنید این کار بسیار باب است. البته در مکان هایی که از دلار نیز می توان به جای رینگیت استفاده کرد ولی بهتر است که رینگیت مالزی به همراه داشته باشید.

اقتصاد کشور مالزی

اقتصاد مالزی% آشنایی با مالزی,آشنایی با کشور مالزی,ویزا مالزی,بهترین جزایر کشور مالزی | آشنایی با مالزی

کشور مالزی از کشورهای غنی از نظر منابع طبیعی در آسیا می باشد که به دلیل همین منابع غنی امروزه این کشور از بزرگترین صادر کنندگان بزرگ قلع و کائوچوی طبیعی و تنها های چوبی درختان استوایی می باشد. کشور مالزی جزو اولین تولید کنندگان روغن نخل که به آن پالم هم می گویند می باشد که مصارف مختلفی در صنعت تولید روغن دارد.

همچنین دارای منابع عظیم نفت و گاز طبیعی است و از مهمترین سیاست های بنیادین کشور مالزی می توان به ثبات اقتصادی کلان سرمایه انسانی و سیاست های دیگر این کشور دانست. اقتصاد کشور متکی به زمین با کاشت و برداشت کائوچو برای تولید لاستیک و ماهیگیری است و بیشترین توجه و گرایش اقتصادی توریست ها را به خود جلب می کند.

هزینه های زندگی در کشور مالزی

هزینه زندگی کشور مالزی

هزینه های زندگی در کشور مالزی حتی در شهرهای اصلی مانند کوالالامپور بسیار پایین و مناسب می باشد. فروشگاه و مغازه های محلی با غذاها و صنایع بومی در همه شهرهای کشور دیده می شود که همه چیز را با قیمت های مناسبی ارائه می شود. اکثر مردم کشور ترجیح می دهند در حاشیه های شهرها زندگی می کنند تا هزینه ها از آن چیزی که هست هم پایین تر بیایید زندگی مناسب تری داشته باشند.

سیاست کشور مالزی

نظام حکومتی در مالزی پادشاهی می باشد. به این صورت که پادشاه در راس حکومت قرار می گیرد و نخست وزیر در راس دولت قرار دارد. قوه مجریه در کشور در دست دولت فدرالی و حکومت سیزده ایالتی می باشد. قوه مقننه در دست مجلس فدرالی و مجمع سیزده ایالتی است. البته مجموعه دادگستری سوای قوه مقننه و مجریه میباشد اگرچه قوه ی مجریه تاثیر مستقیمی در انتخاب قضات دادگاه ها دارد.

 

سیاست مالزی

قوانین کشور مالزی

قوانین مالزی

کشور مالزی در سال های اخیر پذیرای مسافران و گردشگران از تمامی جهان بوده است. کشورهای مختلف دارای قوانین و شرایط خاصی برای گردشگران و مهاجران می باشند که در هر کشور متفاوت بوده و افراد ملزم به رعایت آن ها می باشند.دولت کشور برای بعضی کشورها مانند ایران شرایطی ایجاد کرده است تا آن ها بدون نیاز به ویزا برای سفر تفریحی به مدت چهارده روز بتوانند وارد کشور مالزی شوند.

در رابطه با این قانون باید گفت توجه نمایید حتی یک روز بیشتر ماندن در کشور نیازمند مراجعه به سفارت این کشور می باشد در غیر این صورت دچار مشکل خواهید شد. پاسپورت مسافران در زمان ورود به کشور باید حداقل دارای شش ماه اعتبار و برگه خالی باشد. افراد داری دو تابعیت نمی توانند وارد مالزی شوند. البته باید این نکته مهم را متذکر شویم که دولت کشور از ورود و همراه داشتن هرگونه مواد مخدر به کشور ممنوع و دارای مجازات اعدام می باشد.

دریافت ویزای کشور مالزی

ویزای کشور مالزی

کشور مالزی مانند سایر کشورها توریست ها و مسافران برای ورود به کشور مالزی به ویزا نیاز دارند. پاسپورت گردشگران باید بیشتر از شش ماه اعتبار داشته باشند. البته مانند اتحادیه اروپا نیازی به ویزای شینگن نمی باشد. فقط یک تمبر برای اجازه ورود کافی است. بهتر است بدانید هر تمبر به مدت چهارده_ سی _ نود روز اعتبار دارد.

دریافت ویزای کشور مالزی یک

دریافت اقامت کشور مالزی

اقامت کشور مالزی

 جهت دریافت اقامت کشور مالزی دو راه وجود دارد.کسانی که در این کشور متولد شده باشند اما پدر و مادر آن ها اهل مالزی نیستند می توانند بعد از شش سال تقاضای ثبت تابعیت نمایند. برای چنین تقاضایی شخص باید به زبان مالایی آشنایی کامل داشته باشند. راه دوم تقاضای تابعیت می باشد. کسانی که قصد زندگی دائم در کشور مالزی را دارند. می توانند از دولت این کشور تقاضای تابعیت کنند.

پس از اینکه تقاضای آن ها پذیرفته شود حتما باید تابعیت قبلی خود را از دست بدهند. شما نمی توانید چند تابعیتی باشید. شرط دیگر دریافت تابعیت این کشور تسلط به زبان مالایی می باشد. برای اثبات دانش شما از شما امتحان کتبی یا شفاهی می گیرند. پیش از دریافت تابعیت این کشور باید ده سال در این کشور زندگی کنید.

کلام آخر

مناطق متنوع و مختلفی در جهان برا تفریح و گذراندن تعطیلات وجود دارد. کشور مالزی یکی از مناطق گردشگری در جهان محسوب می شود که علاوه بر مناطق طبیعی و بکر دارای ساختمان ها_ رستوران ها_ پارک ها و دیگر بخش های امروزی و مدرن برای لذت بردن از زمان خواهد بود. کشور مالزی از جمله کشورهای پیشرفته و توسعه یافته است که در سال های اخیر تغییرات بسیار زیادی پیدا کرده است.

کشور مالزی را می توان یک الگو برای کشورهای در حال توسعه دانست که از تمام امکانات خود جهت پیشرفت و ارز آوری به کشور استفاده می کند. این کشور نسبت به دیگر کشورهای با سرعت بیشتری مسیر توسعه و پیشرفت را طی کرده است. کشور مالزی با وجود اینکه سالانه پذیرای خیل عظیمی از گردشگران محسوب می شود اما قوانین سفت و سختی دارد و تخطی از آن ها غیر قابل بخشش می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *