تایلند

بانکوک تایلند را بهتر بشناسیم

بانکوک را بهتر بشناسیم

جاذبه های توریستی و گردشگری بانکوک تایلند

 بانکوک تایلند از محبوب ترین شهرهای توریستی و از مقاصد توریستی است که هر ساله تعداد گردشگران زیادی به شهر بانکوک تایلند برای گذراندن اوقات شاد و دلنشینی انتخاب می کنند.

 برای معرفی جاذبه های بانکوک تایلند می توان با معبد وات وارون شروع کرد که می تواند مکانی عالی برای شروع بازدیدتان از شهر بانکوک تایلند باشد این معبد به معنی سپیده دم یکی از معابد بودایی که زیباترین خاص ترین معابد در  بانکوک محسوب می شود که در کرانه غربی رود چائوفرایا قرار گرفته است. 

 

 جاذبه های معبد وات وارون در بانکوک تایلند


از جذابیت های این معبد می توان به طراحی زیبا
، منظره فوق العاده رودخانه و دورنمای شگفت آور آن اشاره کرد و از آنجایی که وات آرون رو به روی رود وافو بنا شده است.شما مسافران و توریستان عزیز می توانید پس از بازدید از معبد از زیبایی و آرامش دلنشین رودخانه نیز هنگام عبور از رودخانه استفاده کنید که توسط قایق هایی که هر چند دقیقه یک بار از آنجا می گذرند.

 معبد وات فو بانکوک تایلند

 

 وات فو از دیگر معابد زیبای بخش کهن شهر بانکوک است که به آن معبد بودای خوابیده نیز می گویند. به دلیل داشتن مجسمه غول پیکر بودای خوابیده که چهل و شش متر طول دارد شهر ویژه این میان توریست ها پیدا کرده است.معبد وات فو در نزدیکی گراند پالاس و روبه روی رود وات آرون قرار دارد و البته ناگفته نماند که مشهورترین ویژگی شهر بانکوک تایلند که از معروف ترین جاذبه های بانکوک تایلند محسوب می شود. 

 

 گراند پالاس بانکوک تایلند

 

گراند پالاس و وات پراکائومی در واقع بهش کهن شهر گراند پالاس یا همان کاخ های پادشاهی نشان اختصاصی شهر بانکوک هستند. قدمت این بنا مربوط به سال 1782 میلادی می باشد و همچنین این مکان به مدت صد و پنجاه سال قصر تایکینگ بوده است. نکته قابل توجه این است که برای وارد شدن به گراند پالاس و وات پراکائو باید لباس های مخصوص به تن کنید. مردها شلوار بلند لباس آستین بلند و  کفش به پا می کنند و زن ها دامن های بلند که می توانید خارج از کاخ اجاره کنید.

در این مجموعه زیبا و دیدنی که مهم ترین آن ها وات پراکائو می باشد که به معنی معبد بودای زمردین می باشد و همچنین از دیگر مکان های دیدنی شهر بانکوک تایلند که موزه معروف تایلند نام دارد. که خانه جیم  تامسون می باشد که از محبوب ترین جاذبه های تایلند محسوب می شود. بازارهای تایلند هریک سبک خاص و متفاوت خود را دارند که باعث شهرت و جذب تعداد بازدید کنندگان زیادی می شود.

 

 چاتوچاک بزرگترین بازار آخر هفته در تایلند می باشد که حدود پانزده هزار غرفه دارد و روزانه حدود دویست هزار نفر بازدید کننده دارد. این بازار از مشهورترین بازارهای خیابانی جهان محسوب می شود. همچنین از پرطرفدارترین جاذبه های توریستی بانکوک تایلند به شمار می آید. همچنین خوب است بدانید که از دیگر مکان های پرطرفدار برای شما  مسافران شهر بانکوک تایلند می توان به جاده یائومارت اشاره کرد که در واقع خانه چینی های ساکن در شهر بانکوک تایلند می باشد و به محله چینی ها معروف است. و دلیل شهرت و جاذبه توریستی آن رستوران های متعدد زیادی می باشد که وجود دارد.

جاذبه های توریستی و گردشگری بانکوک

 مراکز خرید بانکوک تایلند

 از دیگر جاذبه های شهر بانکوک تایلند می توان به پاساژهای معروف و مراکز خریدبسیار بزرگ آن مانند فروشگاه بزرگ MBK که یکی از بزرگترین فروشگاه های بزرگ شهر بانکوک تایلند و آسیا محسوب می شود اشاه کرد. این فروشگاه دارای هشت طبقه فروشگاه و حدود دو هزار مغازه و رستوران است که روزانه تقریبا حدود صد هزار بازدید کننده دارد دراین مرکز خرید هم محصولات معتبر و هم نامعتبر می فروشند پس نیاز است که ابتدا اطمینان حاصل کنید از محصولی که قصد خرید آن را دارید و دیگر مراکز خرید بانکوک که واقع در میدان سیام هستند شامل سیام دیسکاوری، سیام سنتر، سیام باراگون که مهمترین آن ها رابینسون، سنترال، خیابان سیلوم و بازار شبانه محسوب

 می شود.

مراکز خرید بانکوک

 معرفی جاذبه های معروف بانکوک تایلند

 

 هنگامی که به شهر بانکوک را برای گردش و تفریح انتخاب می کنید گزینه های زیادی در برابر شما صف می کشند که طیف انبوهی از آن ها معابد کوچک و بزرگ هستند. بنابراین معرفی بهترین جاذبه های شهر بانکوک می پردازیم.

Grand Palace کاخ بزرگ بانکوک تایلند

 یکی از پربازدیدترین دیدنی های شهر بانکوک است که درست در مرکز شهر قرار دارد. کاخ بزرگ مجموعه وسیع و باشکوهی از سی و سه بخش مختلف و زیبا می باشد.

Wat Arun وات آرون بانکوک تایلند

 یکی از محبوب ترین و زیباترین دیدنی های شهر بانکوک تایلند است که درقلب شهر قرار گرفته است و دسترسی بسیار راحتی دارد. وقتی به سراغ این معبد منحصر به فرد می روید سازه ای مخروطی و بزرگ را خواهید دید که با چهار سازه کوچکتر در اطراف همراهی می شود.

 Floating Markets of Bangkok بازارهای شناور بانکوک تایلند

 

 می توان به عنوان متفاوت ترین جاذبه شهر بانکوک را به این بازارهای جذاب اعطا کرد. بازارهای شناور در واقع مجموعه ای از قایق های بومی هستند که بروی رودخانه ها و کانال های آب جمع می شوند و محصولات خود را به گردشگران عرضه می کنند.

 Wat pho معبد وات فو بانکوک تایلند

 یکی دیگر از معابد مهم شهر بانکوک می باشد. وات فو از جمله معابد سلطنتی و درجه یک تایلند است که در قرن شانزدهم میلادی ساخته شد.

Sea Life Bangkok Ocean Worldآکواریوم سی لایف بانکوک تایلند

 

 بزرگترین آکواریوم جنوب شرقی  آسیاست که وسعتی برابر هزار متر مربع دارد و حجم آب موجود در آن به حدود پنج میلیون لیتر می رسد.

Safari World سافاری ورلد بانکوک تایلند

 

 سافاری ورلد باغ وحسی وسیع و روبازی به طول هشت کیلومتر می باشد که طیف وسیعی از حیوانات مختلف را در معرض دید مسافران و توریست ها   قرار می دهد. با گردش در این باغ وحش محبوب گویی پا به طبیعت وحشی آفریقا گذاشته می شود. چرا که حیوانات وحشی مجموعه نه تنها درون قفس نگهداری نمی شوند بلکه در فضای مخصوص به خودشان آزادانه رژه می روند و این شما هستید که باید مواظب خودتان باشید. 

جاذبه های معروف بانکوک

 غذا و نوشیدنی های شهر بانکوک تایلند

 کاری مرغ سبز:


 اگر برای اولین به تایلند سفر می کنید بهتر است با چشیدن یک کاری مرغ سبز عالی به دنیای غذاهای خوشمزه تایلندی وارد شوید. این غذا غالبا در کنار کانوم چین یا نودل برنج نازک یا برنج سرو می شود. این غذای معطر استثنایی ترکیب فوق العاده ای از مزه های شور و شیرین می باشد و یکی از معروف ترین غذاهای بانکوکی کشور تایلند می باشد.

 انبه با برنج چسبنده:


 اگر به عذاهای شیرین علاقمند هستید قادر نخواهید بود در برابر انبه با برنج چسبنده ای که تقریبا در همه خیابان های بانکوک یافت می شود مقاومت کنید. قبل از ریختن برنج تازه چسبنده شیر نارگیل به آرامی با شکر و نمک پخته می شود.

 نودل سرخ کرده تایلندی یا تای پد:

 تای پد یک غذای خیابانی نمادین می باشد که یک برنج سرخ کرده ساده است و تصور می شود از بازرگانان چینی که دوره پادشاهی آیوتایا از تایلند بازدید می کردند سرچشمه گرفته است.

 پد سی ای یو یا نودل سرخ شده:

 در حالی که تای پد مطمئنن افسانه ای ترین غذای نودل تایلندی است. پد سی ایو یا نودل های سرخ شده وقتی صحبت از طعم غذا به میان می آید واقعا بی رقیب است.

 ماسامون کاری با مرغ یا گشوت گاو:


 در حالی که تایلند کاری های نسبتا خوبی دارد هیچ کدام نمی توانند با کاری   ماسامون رقابت کنند.

 پد کرا پائو مو:


 این غذا ممکن است معمولی به نظر برسد اما تقریبا یکی از خوشمزه ترین غذاهای تایلندی می باشد که در شهر بانکوک یافت می شود.

 سایر غذاهای شهر بانکوک تایلند عبارتند از:


 کاری قرمز، پاک بونگ، کائو پد یا برنج سرخ شده، تایم یوم گونگ یا سوپ میگوی داغ و ترش، تام کا گای یا سوپ نارگیل و مرغ،کائو سو یا سوپ نودل، سام تام یا سالاد   پاپایای سبز، چاین یا چای سرد تایلندی، نوم ین یا شیر سرد با شربت سالا، ردبول تایلندی، آب انار،آب نیشکر، نوشیدنی های ژله ای گیاهی، آب نارگیل، اسموتی های تایلندی، قهوه های تایلندی 

کلاس‌ های آشپزی در پوکت بیشتر بخوانید: کلاس‌ های آشپزی در پوکت : آشنایی با کلاس‌های آشپزی پوکت

خیابان خائوسان، سفر به بانکوک، اقامت در بانکوک بیشتر بخوانید: جواهر پنهان بانکوک: راهنمای جامع گردشگری خیابان خائوسان

% بانکوک تایلند | بانکوک تایلند

 مناسبت ها و رویدادهای شهر بانکوک تایلند:

 کنسرت های پارک:


 مجموعه ای از کنسرت های رایگان و در فضای باز در روزهای یکشنبه در پارک صد ساله  دانشگاه چولالونگ کورن برگزار می شود.

 روز ملی کودکان:

 در دومین شنبه ژانویه هر سال تایلندی های شهر بانکوک یک روز را به آینده کشورشان اختصاص می دهند.

 روز ولنتاین:

 در حالی که واقعا عشق باید هر روز جشن گرفته شود روز ولنتاین بهانه ای است برای شادی و اینکه به شخص ویژه ای که در زندگی شما وجود دارد نشان دهید به چه اندازه ای به او اهمیت می دهید.

 سال نو چینی:

 سال نو چینی یکی از جذاب ترین جشن ها را به یائووارات می آوررد که محله رسمی چینی های شهر بانکوک می باشد.

 نمایشگاه صلیب سرخ:

 نمایشگاه صلیب سرخ ترکیبی از نمایشگاه معابد و بازارهای روباز است که معمولا دو بار در سال برای جمع آوری بودجه برای جامعه صلیب سرخ تایلندی برگزار می شود.

 جشنواره سونکران:


 تفریح بخش بزرگی از فرهنگ کشور تایلند می باشد و در تفریح در گرمای سوزان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 مراسم سلطنتی شخم زدن:


 این رویداد بسیار تشریفاتی سالانه آغاز فرخنده ای برای فصل کاشت جدید می باشد.


 جشنواره ماه:

 این جشنواره منشا چینی دارد ولی در بانکوک معنای جدیدی به خود گرفته است اهمیت فرهنگی جشنواره ماه شناخته نشده است و داستان مربوط به افسانه ای قدیمی است.

 جشنواره گیاهخواری:


 یکی از رویدادهای مورد انتظار شهر بانکوک جشنواره گیاهخواری است که در بین گیاهخواران و غیر گیاهخواران به یک اندازه محبوب است.

 مجموعه بارج های سلطنتی:

 هر ساله رودخانه چائو پرایا میزبان مراسم سلطنتی بارج که نوعی قایق می باشد است.


 لوی کراتونگ:

 هر سال جشنواره لوی کراتونگ که به معنای سبد شناور می باشد در شبی که ماه در ماه دوازدهم سال قمریتایلندی معمولا در ماه نوامبر کامل می شود و هنگامی که رودخانه ها تا لب پر آب می شوند و ماه در درخشان ترین وضعیت خود است برگزار می شود.

 جشنواره های کریسمس:

 کریسمس در شهر بانکوک مانند هر جای دیگر دنیا به معنای تجارت بزرگ است. این زمانی از سال است که هتل های شهر بانکوک در اوج شلوغی خود هستند.

 شمارش معکوس سال نو در بانکوک تایلند:

 جشن سال نو در شهر بانکوک می تواند واقعا دیدنی باشد. بزرگترین رویداد شمارش معکوس در بانکوک در جلوی میدان سنترال ورلد اتفاق می افتد و چند صد هزار شرکت کننده در این مکان حضور پیدا کنند.

 رژه تولد پادشاه و ملکه

 برگزاری جشن تولد پادشاه و ملکه بر عهده این رویداد سالانه است که در رویال پلازا در نزدیکی مجسمه سوار کاری پادشاه رامای پنجم برگزار می شود.

مناسبت و رویدادهای بانکوک

 بهترین فصل سفر به بانکوک تایلند:

 

 شهر بانکوک تایلند و به طور کلی کشور تایلند اقلیمی گرمسیری دارد و در این   شهر خبری از تابستان های داغ و زمستان های برفی نیست. در واقع در این شهر وضعیت آب و هوایی میان شرایط گرم و خنک و بارانی متغیر است و تنها سه نوع فصل در بانکوک دیده می شود که عبارتند از:

 فصل بارانی، فصل خنک و فصل گرم است. البته باید توجه داشته باشید که شهر بانکوک در تمام طول سال کماکان گرم و شرجی است و باقی وضعیت های آب و هوایی را در کنار خود دارد.

بهترین فصل سفر به بانکوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *