بلاگ, دسته‌بندی نشده, معرفی مقاصد گردشگری, مقاصد گردشگری خارجی, مقالات

چند مطلب جالب درباره ارمنستان

چند مطلب جالب درباره ارمنستان

درباره ارمنستان

کشور ارمنستان به عنوان اولین کشور مسیحی تاریخ، کلیساهای بسیاری دارد که قدمت برخی از آن ها به قرن ها پیش باز می گردد. در این مقاله سعی کردیم درباره ارمنستان بهترین موضوعات را برای شما گلچین کنیم.

و می توان گفت از اولین کلیساهای جهان می باشند که قدیمی ترین کلیسای جهان در استان آذربایجا غربی اران قرار دارد که با نام های قره کلیسا، کلیسای تادئوس مقدس یا کلیسای طاطاووس شناخته شده است و به عنوان یک اثر قدیمی به همراه چند کلیسای باستانی دیگر تحت عنوان مجموعه کلیساها تاریخی ایران به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.

کشور ارمنستان 

بناهای مدرن بسیاری دارد که فواره های رنگی موزیکال ایروان یکی از آن ها می باشد. فواره ها در میدان جمهوری ارمنستان به زبان ارمنی هانرا بدوتیان هراپاراگ و در مرکز شهر ایروان قدیم قرار دارند. این میدان با طراحی و نظارت مستقیم الکساندر تامانیان معمار معروف ارمنستانی در سال 1926 بنا گردیده است.

 این بنا دارای ساختار پیچیده ای است و طرح میدان به صورت بیضی شکل و در اطراف آن ساختمان های دولتی و فرهنگی قرار گرفته است. میدان جمهوری در فصل تابستان یکی از جذاب ترین مراکز تفریحی می باشد که روبه روی موزه فواره های موزیکال قرار دارد که با پخش آهنگ و نورپردازی خاص منظره ی جالب و زیبایی را به وجود می آورد. در ایام جشن های ملی مراسم زیادی در این میدان برگزار می شود به طور   معمول با آتش بازی هیجان انگیز همراه است.

 کشور ارمنستان با کشور ایران همسایگی و نزدیکی فرهنگی که بین این دو کشور در طول قرن ها اتفاق افتاده اسن از اشتراکات بسیاری برخوردار هستند. یکی از اشتراکات خوشمزه و خوش طعم نان لواش است. پس اگر اهل نان تازه با غذای خود هستید و علاقه دارید تا لذت خوردن نان داغ لواش با صبحانه خود را در ارمنستان هم تجربه نمایید.

آشنایی با کشور تایلند بیشتر بخوانید: تایلند سرزمین زیبایی ها

آشنایی با مناطق گردشگری ارمنستان بیشتر بخوانید: آشنایی با مناطق گردشگری ارمنستان

 از دیگر نکات مشترک بین مردم ارمنستان و ایران اهمیت به خانواده و احترام گذاشتن به آن می باشد.  باید این مورد را هم به اطلاع شما همراهان همیشگی تخت کوروش ایرانیان برسانیم مردم ارمنی ها نیز مانند فرزند تازه متولد شده یا عروس و دماد را به تازگی وارد خانواده آن ها شده اند بسیار محترم شمرده و سعی می کنند کانون خانواده خود را با حضور آن ها گرم تر نگه دارند.

در نهایت شما می توانید با مراجه به صفحه تور ارمنستان جهت برنامه ریزی سفر به ارمنستان دیدن فرمایید.


آشنایی با مناطق گردشگری ارمنستان

شهر های مهم ارمنستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *