بلاگ, دسته‌بندی نشده, معرفی مقاصد گردشگری, مقاصد گردشگری خارجی, مقالات

آب و هوای کشور ارمنستان

آب و هوای کشور ارمنستان

در مساحت کشور ارمنستان بخش عمده ای از آن بافت و ساختار کوهستانی دارد  بخاطر همین آب و هوای کشور ارمنستان سرد و از این جهت ارمنستان در بین کشورهای سرد جهان قرار می گیرد.
در کشور ارمنستان گرم ترین ماه های سال بین اردیبهشت تا شهریور است و به ندرت دمای هوا در گرم ترین روزها به چهل درجه سانتی گراد می رسد.

دمای این منطقه در فصل های سرد سال و به خصوص ماه های فصل زمستان بسیار پایین بوده و سردترین زمان های ارمنستات به حساب می آید.
با توجه به این آب و هوا بیشتر مسافرت های توریستی به این منطقه در فصل تابستان انجام م شود. در ارمنستان دمای هوا به شدت تابع فصول سال است.

کشور ارمنستان در قسمت شمالی یک منطقه معتدل قرار گرفته است و از آنجایی که در این کشور میزان بارندگی کم بوده و بالا نمی باشد اقلیم حاکم بر این منطقه خشک و قاره ای است. تغییرات آب و هوایی ذر این کشور بسیار بالاست. زمتسان شما یا هوای خیلی مواجه نخواهید شد و در دشت ها دمای هوا به کمتر از پنچ درجه سانتی گراد نخواهد رسید.

در مناطق کوهستانی نیز دمای هوا از منفی دوازده درجه سانتی گراد کمتر نمی شود. تابستان های کشور ارمنستان طولانی و گرم بوده و میانگین درجه حرارت در آن به بیست و پنج درجه سانتی گراد می رسد. البته گاهی ممکن است درجه هوا در تابستان به چهل و دو درجه نیز افزایش پیدا کند.

خرید تور ارمنستان (ایروان) زمستان 1402

آب و هوای کشور ارمنستان در فصل بهار

بهار یکی از زیباترین فصل هایست که به ارمنستان می توان سفر کرد. آب و هوای کشور ارمنستان در فصلی که سراسر پر از شکوفه و سرسبزیست طبیعت نفسی تازه می کند و زمین زندگی را زا سر می گیرد. این قاعده کلی در کشور ارمنستان نیز پاربرجاست و بهار در ارمنستان یکی از زیباترین فصل هاست.

آشنایی با کشور تایلند بیشتر بخوانید: تایلند سرزمین زیبایی ها

چند مطلب جالب درباره ارمنستان بیشتر بخوانید: چند مطلب جالب درباره ارمنستان

آب و هوای ارمنستان در فصل تابستان

با گذشت بهار و آغاز تابستان تغیرات آب و هوا به خوبی محسوس است هوا کاملا گرم و مطبوع می شود و با که میزان بارش کم شده اما همچنان بارندگی ادامه دارد و گاهی دمای هوا در این فصل غیر قابل پیش بینی می شود.

ارمنستان در فصل پاییز

از آنجایی که بیشتر مناطق ارمنستان در قسمت های کوهستانی و ارتفاعات قرار دارند در تمام فصول با افزایش ارتفاع دما کاهش می یابد و سردتر می شود. در اوایل پاییز هوای کمی گرمای نسبی دارد و هنوز سرما به تمام نقاط ارمنستان نرسیده است اما قطعا شب ها سردتر می شود.

ارمنستان در فصل زمستان

طبیعت ارمنستان کشوری که در منطقه قفقاز جنوبی قرار دارد به خوبی چهار فصل را در خود نشان می دهد و هر فصل آن جذابیتی خاص دارد.دما در زمستان های ارمنستان پایین است و خصوصا در قسمت های مرتفع تر هوا به شدت سرد می شود به طوری که در برخی مناطق از ورود و گشت و گذار افراد خصوصا گردشگران جلوگیری می کنند.

اب و هوای ارمنستان در نوروز

اب و هوای ارمنستان در نوروز معمولاً متنوع است. در اوایل بهار، دماها ممکن است نسبت به زمستان افزایش یابد و طبیعت زنده‌ای آغاز به بیداری کند. بهار در این منطقه معمولاً خشک و مطبوع است.

در کوهستان‌های ارمنستان، برف‌ها از قله‌ها آب می‌شوند و رودخانه‌ها و چشمه‌ها آب به میوه می‌دهند. این افزایش تدریجی دماها و ذوب برف ممکن است باعث افزایش جریان‌های آب در این منطقه شود.

به طور کلی، بهار یک فصل ملایم و زیبا در ارمنستان است که با گل‌ها و سبزیجات جدید، مناظر طبیعی زیبا و شرایط آب و هوای خوب همراه است. برای اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر، می‌توانید به وب‌سایت‌ها یا منابع هواشناسی محلی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *