بلاگ, سایر مطالب

با بهترین غذاهای آنتالیا آشنا شوید

% آنتالیا | آنتالیا

غذاهای ترکی از نظر خوشمزگی در جهان بی‌رقیب‌اند. ترک‌ها ملتی هستند که به خوراک خود اهمیت زیادی می‌دهند. از طرفی، همیشه جذاب است که بدانیم چه غذایی را باید در سفر به یک شهر خورد. با ما باشید تا در ادامه با بهترین غذاهای آنتالیا در بهترین محل‌های این شهر آشنا شویم.

آنتالیا

صبحانه در Ayşegül Hanım’ın Çiftliği:

صبحانه شروع مهمی برای روز شماست و این مسئله را ترک‌ها بیشتر از هر کسی می‌دانند. این را به سادگی می‌توانید از تنوع غذایی رنگارنگشان در سفره صبحانه بفهمید. یکی از بهترین مکان‌ها در آنتالیا برای خوردن صبحانه کلاسیک ترکی Ayşegül Hanım’ın Çiftliği یا باغ دوشیزه عایشه گل است.

در این محل شما در یک باغ دلپذیر و زیبا و خوش آب‌وهوا می‌نشینید و از ترکیب تخم‌مرغ محلی، پنیر، زیتون، گوجه‌فرنگی، خیار لذت می‌برید. علاوه بر این‌ها می‌توانید با شیرینی صبحانه و چای تازه‌دم ترکی بیشتر از خودتان پذیرایی کنید.

آدرس: Fener, 1907. Sk. No:58, 07160 Muratpaşa/Antalya, Turkey

آنتالیا

غذای دریایی در Balık Evi آنتالیا:

خیلی‌ها آنتالیا را به غذای دریایی‌اش می‌شناسند. در Balık Evi می‌توانید با چشم‌اندازی بی‌نظیر از دریای مدیترانه بهترین غذاهای دریایی آنتالیا را میل کنید. غذای دریایی موردعلاقه‌ی خودتان را از منو انتخاب کنید و فراموش نکنید که در کنارش چاشنی و پیش‌غذاهایی مثل میگو در سس زعفران یا گوجه‌فرنگی شور را امتحان کنید.

آدرس:  Çağlayan, Çağlayan Mahallesi Eski Lara Yolu &, 2057. Sk. No:2, 07230 Muratpaşa/Antalya, Turkey

آنتالیا

گوشت کبابی در رستوران 7 مهمت:

7 مهمت یکی از مشهورترین و بهترین رستوران‌های آنتالیاست. این رستوران بر روی تپه‌هایی قرار دارد که از روی آن‌ها می‌توانید ساحل کنیالتی را به خوبی مشاهده کنید. اگر به این رستوران رفتید غذایی که حتماً باید امتحان کنید گوشت‌های کبابی این رستوران هستند. kuzu tandır در منو گوشت گوسفند است که خیلی آرام طبخ شده است می‌توانید آن یا گوشت بره سرخ شده را با iç pilavı که برنج به همراه آجیل و جگر خرد شده است، امتحان کنید.

آدرس: Meltem Mahallesi, Atatürk Kültür Parkı, Dumlupınar Bulvarı No:201, 07030 Muratpaşa/Antalya, Turkey

آنتالیا

بورک در Börekçi Tevfik:

بورک یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین میان وعده‌ها میان ترک‌هاست. این غذا طرز پخت ساده‌ای دارد. مواد غذایی موردعلاقه‌تان را بر می‌دارید و در خمیر نان که تقریباً همان خمیر یوفکاست می‌پیچانید و در فر می‌پزید یا روی گاز سرخ می‌کنید. به همین سادگی.

هرچند این غذا فوت کوزه گری‌ای دارد که هر آشپزی بلد نیست. یکی از خوشمزه‌ترین بورک هایی که در آنتالیا می‌توانید پیدا کنید متعلق به Börekçi Tevfik است. خمیر نانوایی نازک این رستوران ترد و خوشمزه است و در زیر آن گوشت چرخ‌کرده و پنیر انتظارتان را می‌کشد. پودر شکر هم شیرینی جذابی به آن اضافه می‌کند که مسلماً از خوردنش پشیمان نمی‌شوید. اگر دوست دارید بورک را بچشید به طور قطع اینجا یکی از بهترین‌ها برای خوردن این میان وعده جذاب است.

آدرس: Sinan Mah, Peker Cad, 1255 Sok. Ay İşhanı, 07050 Muratpaşa/Antalya, Turkey

آنتالیا

بستنی در Akdeniz Dondurma:

تابستان که بدون بستنی نمی‌شود؛ می‌شود؟ آنتالیا هم 9 ماه سال تابستان است. پس می‌شود گفت واجب است که بدانید در کجای آنتالیا به دنبال بهترین بستنی بگردید. بستنی‌های این فروشگاه از شیر بز تهیه‌شده است و شما از بین انواع طعم‌های کارامل، خربزه، ترشی، بادام، پسته و… می‌توانید انتخاب کنید.

آدرس: Akdeniz Dondurma, Ali Çetinkaya Cad. No:24, Muratpaşa/Antalya, Turkey,

آشنایی با کشور تایلند بیشتر بخوانید: تایلند سرزمین زیبایی ها

چند مطلب جالب درباره ارمنستان بیشتر بخوانید: چند مطلب جالب درباره ارمنستان

آنتالیا

شیش کباب در Şişçi Ramazan:

کلمه شیش در ترکیه به معنای شمشیر یا همان سیخ خودمان است نتیجتاً شیش کباب به هر نوع کبابی که به سیخ کشیده می‌شود گفته می‌شود اما شیش کباب به‌طور خاص، نوعی کباب در ترکیه است که در آن گوشت به‌صورت مکعبی برش داده‌شده و به سیخ کشیده و پس‌ازآن گریل می‌شود. این کباب در انگلستان بیش از صد سال قدمت دارد. درواقع شیش کباب یکی از شناخته‌شده‌ترین غذاهای ترکیه در خارج از این کشور است. سبزیجات را نیز در سیخ‌های جداگانه برای کنار این کباب، کباب می‌کنند. نزدیک‌ترین کبابی که به این کباب می‌شناسیم، همان شیشلیک منطقه قفقاز است.

شیش کباب در Şişçi Ramazan که علاوه بر شیش کباب به کوفته نیز مشهور است می‌تواند یکی از بهترین تجربه های شما در ترکیه باشد. حتما آن را امتحان کنید.

آدرس: Uncalı, Pembe Köşk No. 102/A, 07070 Konyaaltı/Antalya, Turkey

آنتالیا

ینگه در Evren Büfe:

بوف یکی از رستوران‌های آنتالیاست که فست فود محبوب مردم ترکیه را در ترکیبی سنتی برای مشتریان سرو می‌کند. تمام این رستوران‌ها در ترکیه محبوب هستند ولی بوف آنتالیا صرفاً محبوب نیست. شما برای مزه کردن بهترین ینگه های آنتالیا باید به سراغ اینجا بروید. ینگه یک ساندویچ است که با پنیر ذوب شده، سالامی، سوسیس تند و خشک، گوجه‌فرنگی، سبزیجات، خیار شور درست می‌شود و با سیب‌زمینی سرخ‌شده سرو می‌شود. به‌هیچ‌عنوان خوردن این غذا را در آنتالیا از دست ندهید.

آدرس: Evren Büfe, Gençlik Mahallesi, Burhannettin Onat Caddesi, Muratpaşa/Antalya, Turkey

آنتالیا

بال کبابی کنتاکی علی عسگر

اگر طرفدار بال کبابی هستید کنتاکی علی عسگر یا  Ali Asker  را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. رمز بی‌نظیر بودن این بال در سسی است که بال مرغ را در آن پیش از کباب کردن می‌خوابانند. این سس دستور سری‌ای دارد که خیلی از توریست‌ها را برای مزه کردنش به آنتالیا می‌کشاند. اگر می‌خواهید به این رستوران بروید رژیم را فراموش کنید و به خودتان سخت نگیرید. خوشمزه‌تر از این بال کبابی در تمام جهان سخت نصیبتان خواهد شد

آدرس: Şirinyalı, 64, Lara Cd., 07160 Muratpaşa/Antalya, Turkey

آنتالیا

سوپ پاچه در Paçacı Şaban

سوپ پاکا یا پاچه یا paca یک سوپ بسیار خوشمزه و مقوی با آب مغز گوسفند و سبزیجات فراوان است. درواقع مزه‌ای شبیه به کله پاچه‌ی ما دارد. درواقع این سوپ را می‌توان به‌نوعی کله‌پاچه ترکی دانست. این سوپ بسیار مقوی و خوشمزه است و آن را درمان بسیار خوبی برای خماری صبح می‌دانند به‌طوری‌که خستگی و کوفتگی و خواب و سردرد را از شما محو می‌کند. اصلاً برای همین این رستوران از 7 صبح هر روز تا 4 و نیم صبح فردای آن است و شما هر زمان که اراده کنید می‌توانید بهترین سوپ پاچه را در Paçacı Şaban نوش جان کنید.

آدرس: Tahılpazarı, 457. Sk. 14b, 07040 Muratpaşa/Antalya, Turkey

آنتالیا

مرغ گریل شده در Parlak

Parlak یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های آنتالیاست. دلیل آن را می‌توانید در منوی ساده ولی جامع و خوشمزه‌ی آن دنبال کنید. منوی این رستوران پر است از مرغ‌های کبابی و گریل شده در کنار نان و برنج. در این رستوران 20 تکه مرغ را بر روی دو سیخ و زغال برشته و سرخ می‌کنند. اگر گوشت مرغ را می‌پسندید به‌هیچ‌عنوان این غذا را از دست ندهید.

آدرس: 8/1 2020. Sokak, Antalya, 7230, Turkey

آنتالیا


مطالب مرتبط:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *