بلاگ, معرفی مقاصد گردشگری, مقاصد گردشگری خارجی

استانبول، قلب و روح ترکیه

% استانبول | استانبول

استانبول همیشه طرفداران خودش را دارد. درهم‌تنیدگی سنت و مدرنیته چیزی است که به خیابان‌های استانبول جاذبه بخشیده‌است. سال‌های سال است که استانبول قلب و روح ترکیه شده‌است و با این‌که استانبول پایتخت ترکیه نیست اما همچنان قطب مهم کسب‌وکار و پرطرفدارترین شهر کشور ترکیه می‌باشد.

در این مقاله می‌خواهیم اطلاعات مفیدی از این شهر را مرور کنیم.

استانبول، قلب و روح ترکیه

استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری مردم جهان و البته ایران است. در صدر فهرست علت‌های محبوبیت استانبول، ویژگی‌های خاص فرهنگی آن قرار دارد. استانبول شهری است که به‌طور هنرمندانه‌ای سنت و مدرنیته در آن به‌هم آمیخته‌اند و جالب این‌که بافت فرهنگی و سنت‌های شرقی آن شباهت زیادی با ایران دارد.

% استانبول | استانبول

سفر به استانبول نسبت به شهرهای توریستی دیگر هزینه کم‌تری در بر دارد.

از دیگر جذابیت‌های استانبول غذاهای معروف و لذیذ آن است. غذاهای ترکی به ذائقه ما ایرانی‌ها نزدیک‌ترند و هر کس که تجربه سفر به استانبول را داشته، حتماً از طعم خوش غذاهای ترکی خواهد گفت.

استانبول

مورد دیگر آن‌که، سفر به استانبول، بر خلاف بسیاری از کشورها، به اخذ ویزا نیاز ندارد. شما تنها با داشتن پاسپورت می‌توانید به ترکیه سفر کنید. نزدیکی ترکیه به ایران باعث راحتی رفت‌وآمد به این کشور شده‌است. می‌توانید، علاوه‌بر سفر هوایی، به‌صورت زمینی به این کشور سفر کنید و مقدار قابل توجهی از هزینه‌های سفر را کم کنید.

دیدنی‌های استانبول

دیدنی‌های استانبول فهرستی بلندبالا دارد. این فهرست متنوع می‌تواند هر سلیقه‌ای را برای سفر به این شهر ترغیب کند. از اماکن تاریخی تا تفریحات متنوع، در این فهرست جا دارند.

مسجد ایاصوفیه

استانبول

مسجد ایاصوفیه یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین بناهای استانبول محسوب می‌شود. این مسجد در گذشته‌های دور کلیسایی بوده که به‌دستور امپراتور بیزانس ساخته شد؛ اما بعد از فتح استانبول به‌دست مسلمانان و تشکیل حکومت عثمانی، به مسجد تغییر داده‌شد. معماری بی‌بدیل و حیرت‌انگیز این مسجد-موزه هر گردشگری را به وجد می‌آورد.

برج گالاتا

% استانبول | استانبول

برج گالاتا قدمتی به درازای هفت قرن دارد و یکی از مهم‌ترین نمادهای استانبول به‌حساب می‌آید. نمای ۳۶۰ درجه شهر استانبول از بالای این برج مخروطی‌شکل، از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های سفر برای مسافران استانبول خواهد بود.

کاخ توپکاپی

استانبول

آشنایی با کشور تایلند بیشتر بخوانید: تایلند سرزمین زیبایی ها

چند مطلب جالب درباره ارمنستان بیشتر بخوانید: چند مطلب جالب درباره ارمنستان

کاخ‌هایی که در گذشته مقر فرمانروایی پادشاهان بوده‌اند، همیشه از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری یک شهر به‌حساب می‌آیند. این کاخ در قرن پانزدهم میلادی و به‌دستور سلطان‌محمد دوم بنا شد و مقر فرماندهی سلاطین عثمانی به‌ حساب می‌آمد.

توپکاپی در میانه دهه دوم قرن بیستم، به‌دستور آتاتورک به موزه‌ای برای بازدید عموم مردم تبدیل شد. دیدن دروازه‌های این کاخ، تالارها و عتیقه‌های کم‌نظیری که در این کاخ-موزه از آن‌ها نگهداری می‌شود، تجربه‌ای لذت‌بخش از تماشای فرهنگ ترکیه خواهد بود.

مسجد آبی

استانبول

این مسجد هم مانند سایر بناهای معروف ترکیه، در زمان امپراتوری عثمانی بنا شده است. معماری جذاب و منحصربه‌فرد این مسجد، آن را از سایر بناهای مشابه متمایز کرده‌است. این مسجد هنوز هم فعالیت می‌کند و مراسم مذهبی و نماز جماعت در آن بر پا است.

پارک مینیاتور

استانبول

یکی از جالب‌ترین ابتکارهای دولت ترکیه برای جذب گردشگر، پارک مینیاتور است. این پارکْ ماکت حدود ۱۰۰ جاذبه گردشگری ترکیه را در خود جا داده‌است. اگر در انتخاب بناها و جاذبه‌های گردشگری ترکیه مردد هستید و حتی دیدن عکس آن‌ها هم نمی‌تواند در تصمیم‌گیری شما مؤثر باشد، حتماً در اولین روزهای سفر به ترکیه از پارک مینیاتور دیدن کنید. تماشای ماکت بناهای معروف ترکیه، که با هنرمندی تمام ساخته شده‌اند، می‌تواند تصمیم‌گیری را برای شما بسیار راحت‌تر کند.

خیابان استقلال

استانبول

خیابان استقلال برای کسانی‌که در سفر، عاشق تماشای مردم و سبک زندگی آن‌ها هستند، بهترین نقطه این شهر است. خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، مغازه‌های کوچک و بزرگ، کافه‌ها و آدم‌هایی که در رفت‌وآمد هستند، خیابان استقلال یک مدل کوچک‌شدۀ تمام‌عیار از فرهنگ ترکیه است.

با رفتن به خیابان استقلال، این فرصت را دارید که از معروف‌ترین میدان استانبول، یعنی میدان تقسیم، هم دیدن کنید.

تنگه بسفر

استانبول

تنگه بُسفُر، پل ارتباط دنیای شرق و غرب، یکی از مناظر طبیعی بی‌نظیر ترکیه است. این تنگه به‌طول ۳۰ کیلومتر و عرض ۷۰۰ متر دو دریای سیاه و مرمره را به هم متصل می‌کند. می‌توانید با کشتی‌های تفریحی برای تماشای همه نقاط تنگه بسفر، رهسپار شوید. از طرفی ۳ پل روی تنگه بسفر، مناظر بسیار زیبایی را ایجاد کرده‌اند و سوژه جذابی برای عکاسی به‌حساب می‌آیند.

استانبول

خوراکی‌ها

استانبول با خوراکی‌های خوشمزه و دلبرش، توجه هر مسافری با ذائقه شرقی را جلب می‌کند. معروف‌ترین غذاهای ترکیه دنر کباب، اسکندرکباب، لهمجون، پیده، دلمه، ایچلی‌کوفته و کمپیر هستند. دسرهای معروف ترکی هم که حتما معرف حضورتان هستند. از معروف‌ترین دسر ترکی یعنی باقلوا تا کُنوفه و کادایف و محلبی همگی جزو محبوب‌ترین خوراکی‌های این منطقه به حساب می‌آیند. اگر به ترکیه سفر کردید، حتماً این دسرهای خوشمزه را امتحان کنید.


نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “استانبول، قلب و روح ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *