بلاگ, معرفی مقاصد گردشگری, مقاصد گردشگری خارجی

حقایق جالب درباره بدروم؛ ترکیه

% |

بدروم یکی از شهرهای زیبای ترکیه در استان موغله است که در منطقه دریای اژه در جنوب غربی ترکیه قرار دارد. بدروم تابستان‌هایی گرم و طولانی دارد و در فصل تابستان یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای وقت‌گذرانی است.

بدروم را می‌توان به‌عنوان یکی از زیباترین مناطق در ساحل دریای اژه دانست. بدروم یکی از مقاصد گردشگری لوکس ترکیه است. سالانه بسیاری از ستاره‌های هالیوود برای وقت‌گذرانی به این شهر می‌آیند. طبیعت بکر، آثار تاریخی و آب و هوای مناسب عواملی است که بدروم را به یکی از بهترین شهرهای ترکیه تبدیل کرده است.

۱. شهر بدروم با نام باستانی «هالیکارناسوس»، پایتخت کاریا باستان بود.

۲. بدروم توسط دوریانس تأسیس شد و مگارانس در سال ۶۵۰ قبل از میلاد این شهر را گسترش داد؛ ایرانی‌ها در سال ۳۸۶ قبل از میلاد قوانین بدروم را پایه‌گذاری کردند.

۳. آرامگاه هالیکارناسوس یکی از عجایب هفتگانه قدیمی است که ویرانه‌های آن امروز در بدروم دیده می‌شود. این آرامگاه درواقع به «ماسول» پادشاه کاریا و ساتراپ هخامنشی تعلق دارد. بانی این قلعه همسر و خواهر ماسول، «آرتمیس دوم» بوده است.

۴. قلعه بدروم (قلعه سنت پیتر) یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بناهای تاریخی این شهر است که امروز به نماد بدروم تبدیل‌شده است. این قلعه در قرن پانزدهم میلادی توسط تیمارگر شوالیه ساخته شد.

۵. در دوران عثمانی مناره‌ای به کلیسای قلعه اضافه شد و این کلیسا به مسجد تبدیل شد.

۶. قلعه بدروم در سال ۱۵۹۵ به زندان تبدیل شد و امروز به‌عنوان موزه مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

۷. تئاتر بدروم، در جاده اصلی تورگوتریس قرار دارد و ۵۰۰۰ هزار نفر گنجایش دارد. این تئاتر در قرن سوم میلادی، برای نمایش‌های گلادیاتوری مورداستفاده قرار گرفت و در همین دوره ظرفیت آن به ۱۳۰۰۰ نفر افزایش یافت. امروز از تئاتر باستانی برای برگزاری برخی از کنسرت‌ها استفاده می‌شود.

آشنایی با کشور تایلند بیشتر بخوانید: تایلند سرزمین زیبایی ها

چند مطلب جالب درباره ارمنستان بیشتر بخوانید: چند مطلب جالب درباره ارمنستان

۸. همان‌طور که اشاره کردیم بدروم در استان موغله در جنوب غرب ترکیه قرار دارد و ساحل این شهر به ساحل فیروزه‌ای شهرت دارد.

۹. بدروم را می‌توان یکی از ثروتمندترین شهرهای ترکیه دانست، از اصلی‌ترین تجارت‌ها در این شهر، ماهیگیری است.

۱۰. از دیگر محصولات صادراتی بدروم می‌توان به انگور، زیتون و مرکبات اشاره کرد.

۱۱. بیشتر خانه‌های بدروم نمای سفید دارند و با گل‌های صورتی پوشیده شده‌اند، همین مسئله شهر بدروم را زیباتر کرده است.

۱۲. در بدروم طیف گسترده‌ای از افراد خارجی و ترک را در خود جای‌داده است، بسیاری از ترک‌هایی که در استانبول و آنکارا زندگی می‌کنند برای خرید ویلا، بدروم را انتخاب می‌کنند.

۱۳. آب‌وهوای بدروم مدیترانه‌ای است و تابستان‌های گرم و طولانی دارد، حداکثر دمای بدروم در گرم‌ترین روزهای تابستان ۳۸ درجه و حداقل دما هم ۳۳ درجه است. بارش در بدروم بسیار کم است و بیشتر بارش‌ها از ماه مه تا اکتبر دیده می‌شود.

۱۴. تورهای قایق‌سواری بدروم، یکی از تفریحاتی است که گردشگران از آن استقبال می‌کنند و طرفدارهای زیادی دارد.

۱۵. بدروم ساحل‌های زیادی دارد و بیشتر سواحل آن بسیار زیبا هستند، ولی یکی از محبوب‌ترین و زیباترین سواحل بدروم ساحل یاهسی Yahsi است که چشم‌اندازی زیبا و امکاناتی کامل دارد.

نوشته های مشابه